E92 v názvu auta označuje kupé, které se vyrábí od roku 2007. Ne že by Usain nemohl mít ve své garáži dražší auto, ale když jsou na něho sponzoři tak hodní, a německý bourák mu dali k dispozici zdarma, neodolal! V tomhle případě se navíc může sprinter bez obav podívat darovanému koni na zuby. Není na nich totiž skoro žádný kaz. Ovládnout ale tohle žihadlo vyžaduje velkou pozornost řidiče. A Usain už dvakrát pozor nedával. V roce 2009 se při ošklivé havárii převrátil s autem na střechu. Vyvázl naštěstí jen s lehkým zraněním nohy. Letos v červnu havaroval podruhé. Tentokrát to odnesly jen plechy.

Motor pro labužníky

Auto pohání technická nádhera, vidlicový, kapalinou chlazený zážehový osmiválec, uložený vpředu podél za přední nápravou. Má objem úctyhodné 4 litry, výkon 420 koní a rozhodně by dokázal hnát auto vyšší než elektronicky omezenou rychlostí 250 km/hod. Z nuly na 100 km/hod. je za 4,8 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 12,4 litru naturalu na 100 km.

To je ale posezení...

Na interiéru tohoto kupé těžko hledat mouchy. Nechybí nic ze standardu špičkových aut, volant skvěle padne do ruky, klimatizace funguje parádně. Výjimečně pohodlná, ale zároveň rychlé jízdě odolná jsou sedadla. Snad jen řidiči dvoumetrových postav nebudou sdílet mé nadšení z prostorného interiéru.

Klady a zápory

+ Atraktivní vzhled
+ Výborné jízdní vlastnosti
- Vyšší spotřeba
- Vyšší posez než u jiných sporťáků

Fotogalerie
8 fotografií