Když bude sličná blondýnka z Prahy, která jezdí svým golfem 2.0 TSI třetím rokem a jednou se zapletla do nehody, chtít uzavřít povinné ručení, zaplatí za rok u Allianz 6572 korun. O dům dál, u pojišťovny Axa, ale dostane složenku na 33 292 Kč. Rozdíl je závratných 26 720 Kč!
Menší, ale stejně podstatný rozdíl v cenách zaznamená i muž z menšího města se slabým autem, který dlouho jezdí bez bouračky. Ten může ušetřit i dvě pětiny ceny povinného ručení.
Za slabší motor se platilo méně
Ceny povinného ručení se neustále mění. Zatímco u méně problematických slabších vozů řízených vyježděnými řidiči se ceny od roku 2010 snížily, u silnějších vozů se to samé říci nedá. Některé pojišťovny ceny dramaticky zvýšily i o téměř 20 tisíc, jiné zas snížily třeba o sedm tisíc.
Co se dá z výsledků vyčíst?
1. Nůžky se díky velké segmentaci pojišťoven, ale také kvůli odpustkům za jedno pochybení na silnici (první nehodu některé ústavy nepočítají), rozevřely do nevídané šíře.
2. Ručení pro české řidiče spíš zlevňuje než zdražuje. Ukazuje to naše tabulka, v níž je zelených čísel (zlevnění) víc než těch červených (zdražení).
3. Pojišťovny spolupracují s webovými portály nabízejícími pojištění méně než v minulosti: zatímco loni jsme našli na těch známých nabídky všech pojišťoven, letos od velkých hráčů zmizely. Z kolonek internetových srovnávačů téměř úplně vycouvaly Allianz, ČP, ČPP, Generali, Kooperativa či Uniqa.