Módní trendy s vůní benzinu jednoznačně preferují zakulacené tvary. Líbí se prostě kulaťoučká auta. Mercedes-Benz třídy G je jiná liga. Kulaté tvary u něho najdete leda tak u volantu a kol. Jinak vše pěkně hranaté, takový traktor. Žádná vyboulená okna, ale pěkně plochá.

Přesto má géčko svůj půvab a někomu se může dokonce zdát hezké. Když si do této káry člověk sedne, jeho případné výhrady ke vzhledu berou za své. Tady bych chtěl být pánem! Nadšení z luxusu spojeného s terénními schopnostmi kazí drastická cena — kolem dvou milionů korun.

Vytuněný interiér

Pocity extáze člověka začínají ovládat již po otevření bytelných dveří. Kůží potažená sedadla jsou všemožně nastavitelná, lahůdkou je pneumaticky ovládaný systém vnitřního nastavení tuhosti, bederní opěrky či bočního vedení opěradla. Multifunkční volant dobře padne do ruky, přístrojový panel je přehledný a vkusný. Dvouzónová klimatizace je samozřejmostí, potěší příplatkové nezávislé topení.

Motory jako pro letadlo

Takový kolos musí nutně pohánět velmi výkonné motory. Třílitrový naftový šestiválec dává 211 koní výkonu, umožňuje maximální rychlost 175 km/ hod. a vystačí si s 11,2 litru nafty na 100 km. Nejvýkonnější zážehový motor, dvojitě přeplňovaný šestilitr s dvanácti válci, dává 612 koní výkonu, umožňuje rychlost 210 km/hod. a potřebuje k životu 17 litrů benzinu na 100 km. Ďábelsky výkonné mašiny!

Úzký obr

Mercedes G je 4,66 metru dlouhý a 1,93 metru vysoký obr, velký rozvor navíc umožňuje dostatek prostoru uvnitř auta. Takže i druhá řada sedadel je dostatečně pohodlná pro tři basketbalisty. Auto je poměrně úzké, jen 1,77 metru, což řidič ocení hlavně při jízdě v terénu. Úctyhodný je zavazadlový prostor o objemu 480 litrů, po sklopení zadních sedaček je k dispozici stěhovák s neskutečnými 2250 litry.

Král terénu

Géčko je předurčeno hlavně k jízdě v terénu a předpoklady plní dokonale. Stálý pohon čtyř kol doplňují v případě potřeby elektronické systémy a staré dobré uzávěry diferenciálu a redukce. Auto dokáže stoupat až do 80% svahu a ustojí náklon 54 %. Půlmetrový brod není problém, teréňák si poradí i s hlubokým blátem. Dobře se cítí ale i na silnici, a kdo má rád například ostřejší průjezdy zatáček, bude spokojený.

Fotogalerie
5 fotografií