„Poptávka po klasice výrazně poklesla. Je čas říci sbohem,“ potvrdil rozhodnutí automobilky její mluvčí Igor Burenkov.
Poslední verze lady se stále základním designem dosahovala nejvyšší rychlosti 150 kilometrů za hodinu a jediným jejím vybavením bylo rádio a větrák. Lada navíc nerespektovala žádné normy životního prostředí.
Měla však výrazná plus. Přijatelnou cenu, možnost jednoduché opravy a dostatek náhradních dílů po celém území bývalého Sovětského svazu. U nás ale byla za komunistů ke koupi na pořadník.
AvtoVAZ, v němž čtvrtinový podíl drží od roku 2008 francouzský Renault, chce tímto rozhodnutím a následnou modernizací infrastruktury čelit stále tvrdší konkurenci na ruském trhu, po němž prahne většina velkých zahraničních automobilových společností.
Jedním z jeho kroků je proto zastavit prodej vozu, jehož technologie byla zastaralá už v roce 1982 a ovládnout trh v zemi, kde včera znamená dnes...
Malý sedan, který býval často terčem posměchů kvůli pravidelným poruchám, byl přesto považován v 80. letech za jeden z nejmodernějších modelů své třídy.
Lada své majitele bavila, baví a bavit zřejmě i bude. Zabavte se s ladou i vy a přečtěte si, které vtipy ji "proslavily".
Smějeme se s ladou
Proč má lada vyhřívané zadní okno? Aby vaše ruce byly v teple, když ji tlačíte.
Co má společného lada s vanou? Ani z jednoho nemůžete vystoupit na veřejnosti.
Jak rozesmějete policistu? Řeknete mu, že vám někdo ukradl ladu.
Jaký je rozdíl mezi ladou a chřipkou? Chřipky se můžete zbavit.
Jak poznáte optimistu? Pořídí si ladu s bezpečnostním alarmem.
Jak se říká ladě se střešním oknem? Kontejner.
Co udělat, aby vaše lada vypadala lépe? Zaparkujete ji mezi trabanty.
Jak se říká ladě, která vás předjede? Fata morgana.
Jak se říká ladě v zimě? Mrazák. A v létě? Trouba.
Co je nejdůležitější součástí manuálu pro ladu? Jízdní řád autobusů na zadní straně.