Už před více než týdnem ukázala Škodovka podobu pětidveřového provedení Škody Citigo, prvního zástupce značky mezi městskými vozítky.
My jsme novinku nyní jako první novináři na světě otestovali ve slunném Lisabonu. Jaké jsou naše první dojmy? S novinkou se žije o tolik lépe! U třídveřáku nás při každém nasedání dozadu dokázal rozlítit systém sklápění předních sedaček, které bylo potřeba pokaždé znovu seřídit. To logicky u pětidveřového modelu odpadá. Navíc už se řidič ani spolujezdec nemusí natahovat daleko za sebe pro bezpečnostní pás.
Jinak na nás škodovka, která má s pěticí dveří nachlup stejné rozměry jako s jejich trojicí, dokázala potěšit a potrápit stejnými věcmi jako dříve představený třídveřový model.

I na portugalských silničkách, které jsou místy stejně zbídačené jako ty české, je citigo velmi komfortní. Uvnitř je navíc spousta místa: Třeba v oblasti ramen je nejmenší boleslavský model dokonce o sedm centimetrů širší než jeho větší sestra fabie.
Litrový tříválcový motor navíc dokáže být tichý i úsporný. Při pomalých projížďkách po pobřeží jsme jezdili za pět litrů, ve spletitých uličkách starobylého velkoměsta asi za 6,5 litru. A to nemluvíme o vychytávkách, které nikdo kromě sourozenců škodovky, tedy Volkswagenu Up! a Seatu Mii, neumí. Konkrétně máme na mysli třeba systém automatického brzdění, který se ve městě snaží zabránit srážce, nebo pohon na stlačený zemní plyn CNG.
Pětidveřovou miniškodovku ale musíme i pokárat: Například se nám vůbec nelíbí odkryté lakované podběhy v kufru, i když do něj na rozdíl od některých konkurentů naložíte nákup na celý víkend. Konkurence umí nabídnout i výškově nastavitelné opěrky hlavy.

Vizitka vozu
Motor: tříválec 1.0 MPI
Výkon: 44 kilowattů
Spotřeba: 4,5 litru
Maximální rychlost: 160 km/h
Velikost kufru: 251 litrů
Cena: 189 900 Kč
Citigo umí spořit
Citigo nabídne hned dvě možnosti, jak v dnešní době předražených paliv srazit náklady na cestování. První možností je balíček Green tec, který sníží průměrnou spotřebu o celých jedenáct procent. Jeho trumfy jsou přitom třeba systém automatického vypínání motoru při zastavení, jenž spolupracuje s chytrým alternátorem, dobíjejícím třeba při jízdě z kopce, nebo snížený podvozek, díky kterému má škodovka nižší aerodynamický odpor. Pomáhají i pneumatiky se sníženým valivým odporem.
Komu by to bylo málo, může zvolit provedení na stlačený zemní plyn. Podle automobilky stačí tomuto provedení průměrně jen 2,9 kilogramu tohoto paliva. Cena za jízdy by se tak měla pohybovat kolem 0,73 korun za kilometr. Spořílci ale musí počkat, tato verze bude k mání až na počátku léta.