Kdy, kam přesně, za kolik?
Otevírací dny pro veřejnost
17.–25. září 2011 denně od 9:00 do 19:00 hodin
Adresa výstaviště
Trade fair grounds Ludwig-Erhard-Anlage 1 D- 60327 Frankfurt/Main
Navigace
Pokud chcete, aby vás navigace zavedla přímo na parkoviště, zadejte následující adresu:
U starších přístrojů: Ursinusstrasse
U nových přístrojů: Zum Messeparkhaus Rebstock
Vstupné
Dospělí platí od pondělí do pátku 13 eur, o víkendech 15 eur
Studenti platí jednotně 7,50 eura
Děti do 6 let mají vstup zdarma
Více sériových aut pro běžné lidi
HYUNDAI i30
Hyundai i30, který začne vyjíždět z nošovické továrny začátkem příštího roku povyrostl: Na rozvoru o 50 mm na 2,7 m. Zavazadlový prostor má nově 378 litrů. Dvojka se přiblížila modernějším tvarům většího modelu i40. Znát je to na přídi a proměněných zadních partiích. Šest motorizací sází na jednotky o objemu 1,4 a 1,6 litru s výkony od 66 kW (1.4 CRDi) po 99 kW (benzin 1.6 GDI). Mluví se také o nástupu přeplňovaných benzinů.
Cena cca: 300 000 Kč
HONDA CIVIC
Kdo by v Česku neznal auto, kterým lovil ženy primář Arnošt Blažej v Nemocnici na kraji města? Devítka se proti osmé futuristické řadě sice odlišuje, ale o příklonu ke konzervatismu nemůže být řeč. „V porovnání s minulou generací je novinka o 20 milimetrů nižší a o deset širší,“ říká Mitsuru Kariya, vedoucí vývojového týmu. Na délku pak vůz narostl o 35 mm. Nabídka motorů bude zatím čítat dva benziny 1,4 a 1,8 l, a diesel 2,2 litru.
Cena cca: 380 000 Kč
CITROËN DS5
Třetí do rodiny luxusních odnoží po DS3 a DS4. Rozměry 452 cm na délku (o 25 cm méně než u sedanu C5), 185 cm do šířky a 151 cm na výšku přinášejí větší mrštnost a menší spotřebu. Hlavní je však spousta nových technologií a příslušenství od wifi internetu přes přehrávač DVD po multimediální podpěrky hlavy, k nimž se dá připojit většina displejů až do 13 palců. Při uvedení na trh začnou pod kapotou pracovat dva naftové motory e-HDi 110 Airdream a HDi 160 a dva benzinové.
Cena cca: 600 000 Kč
FIAT PANDA
Nová Panda se proměnila hlavně designově, auto zůstalo na stejné platformě se shodným rozvorem. Zepředu se výrazně zakulatila a výrazem jasně říká: Já jsem ta nová! Podobný pocit navozuje interiér, větší a trochu praktičtější je zavazadelník. V nabídce zůstal čtyřválec 1.2/51 kW. Ten se objeví také ve verzi LPG. Panda se ale bude spoléhat spíše na dvouválec TwinAir s výkony 48 kW v nepřeplňované verzi a 63 kW s turbem.
Cena cca: 190 000 Kč
MAZDA CX-5
Modernější a účelnější, ale zároveň obyčejnější než dřív – tak nám připadal interiér nové mazdy do terénu. Palubní deska ztratila typický centrální ovladač audiosystému, vysoko umístěný informační displej nebo kruhové výdechy nad středovým panelem. Modelu CX-5 jde hlavně o nízkou spotřebu. Může za to aerodynamika, odlehčená struktura podvozku i skeletu karoserie nebo atmosférický benzinový motor s vysokým kompresním poměrem.
Cena cca: 450 000 Kč
LEXUS GS 450h
Ostře řezaná maska, proti ní uhlazené linie zbytku – nový luxusní sedan vyšší střední třídy GS 450h od Lexusu se blíží spíš většímu modelu LS než předchozí generaci GS. Palubní desce vládne multifunkční displej 12,3 palce – větší v žádném autě nenajdete! Místa uvnitř přibylo, přitom délka karoserie i rozvor zůstaly zachovány. Zadní kola hybridního provedení pohání šestiválec o objemu 3,5 litru a elektromotor. Výkon činí 252 kW, což stačí na 250 km/h a sprint na stovku za 5,9 s. Spotřeba paliva je 6,3 l/100 km. Výroba začne v březnu 2012.
Cena cca: 1 000 000 Kč
VOLKSWAGEN UP!
Hvězdou Volkswagenu je miniauto Up!, jehož dvojče ponese i znak domácí Škody. Automobilka bere tento model mimořádně vážně, což dokazuje i fakt, že na autosalonu je k vidění hned 6 odvozených studií: Terénní nebo plážové vozítko, městský vůz či dálniční závoďák, nechybí ani varianta na zemní plyn a elektromobil.
Cena cca: 220 000 Kč
OPEL ZAFIRA TOURER
Nová generace zafiry s přídomkem Tourer vyrostla o 200 mm, délka 4,66 m značí už skoro dospělácké MPV. A pořádně se natáhl i rozvor – z 2703 na 2760 mm. Novým poznávacím znakem je propojení světlometů i mlhovek bumerangovými prvky. Zbytek auta působí mnohem usedleji. Křivky propojují palubku se středovým panelem i dveřmi. Potlesk si od nás vysloužila přední sedadla, jejichž sedák lze roztáhnout. Vzadu zmizela pevná lavice.
Cena cca: 450 000 Kč
Designové úlety!
Volkswagen NILS
Stánek Volkswagenu je letos na domácí půdě v obležení konceptů. Kromě miniautíček patřících do New Small Family představuje také studii NILS. Zvláštností elektromobilu je jen jediná sedačka. Ze statistik totiž vyplynulo, že k jízdám do práce a cestování po městě většině lidí jedno sedadlo stačí. Zkrátka na stopařky zapomeňte. Elektromotor dává až 25 kW a baterie se na úplné dobití naplní za pouhé dvě hodiny.
Cadillac Ciel
Retro jak má být – takový je nejnovější koncept americké automobilky. Design obřího kabrioletu vzpomíná na zlatá šedesátá léta, technika je však současná. Vzadu září LED diody, uvnitř nechybí připojení bluetooth. Auto o délce téměř 5,2 metru pohání přeplňovaný vidlicový šestiválec spojený s elektromotorem. Nechybí pohon všech kol, která mají obří rozměr 22 palců.
Citroën Tubik
Vypadá hypermoderně, přesto se inspiroval minulostí. Citroën Tubik je 4,8 metru dlouhá studie MPV odkazující na legendární dodávku HY, známou ze starých francouzských filmů – k únosu ji kdysi použil samotný Fantomas. Na konceptu zaujme variabilita a přístup do interiéru. Zatímco na levé straně najdeme jen krátké dveře pro řidiče, celý pravý bok se vyklápí, aby vytvořil nevídanou jámu k pohlcení cestujících. Pohon zajišťuje dvoulitrový diesel a elektromotor s výkony 120 kW a 27 kW.
Chevrolet Miray
Známá automobilka vystavuje v Německu vedle konceptu Colorado Rally také atraktivní roadster: Dostal hliníkové šasi, plasty zpevněné uhlíkovými vlákny, přístroje se zpětnou projekcí, místo zrcátek výsuvné kamery… Jde o hybrid tvořený čtyřválcem 1,5 l a dvojicí elektromotorů. Líbí se vám? Nechte si zajít chuť. Jeho jméno sice v korejštině znamená budoucnost, vůz ale patrně zůstane jen ve fázi konceptu.
Ford Evos
New Edge je pryč, kinetický design jakbysmet. Ford představuje koncept Evos, který dává ochutnat svůj nový designový směr. Čtyři a půl metru dlouhý sporťák se však zřejmě sériové výroby nedočká. Pohon si bere na starost benzinový dvoulitr ve spojení s elektromotorem. Jako u mnoha jiných studií chybí sloupek B, čtveřice dveří se tentokrát nevyklápí horizontálně, ale vertikálně.
Kia GT
Tak tohle by od automobilky Kia nečekal asi nikdo. Na výstavišti předvádí dynamický koncept GT. Vůz o délce 4,7 metru spojuje klasické prvky s modernou a hlavním jeho posláním je naznačit designový styl příštích modelů značky. Dveře se otvírají od sebe a pod kapotou trůní vidlicový benzinový šestiválec 3,3 l s přímým vstřikem. Ten pomocí osmistupňového automatu roztáčí zadní nápravu. Výkon činí brutálních 291 kilowattů, tedy skoro 400 koní.
Land Rover DC 100
Legendární Land Rover Defender se po více než půl století chystá odejít do důchodu a automobilka plánuje pro rok 2015 jeho nástupce. Jak by mohl vypadat, nastiňuje studie DC 100. Prý neukazuje defi nitivní design novinky, je jen jednou z možných cest. Atraktivní koncept si prohlédnete hned ve dvou karoseriích – uzavřené i otevřené Sport.
Opel RAKe
Na tomto vozítku je zajímavé snad všechno. Elektromobil by měl mladé zákazníky uchvátit originálním tvarem. Opravdu si nemůžeme vzpomenout na jediné auto, které by se tomuto konceptu přibližovalo. Časem se prý vozítko dostane do výroby a užívat si je mohou i šestnáctiletí. Přitom to nemá být louda – elektrické ústrojí autíčko katapultuje až na 120 km/h a baterie vystačí dvěma pasažérům skoro na sto km!
Eterniti Hemera
Název zní hodně exoticky. Aby ne, také máme čest s úplně novou značkou. Pochází z Londýna a má hodně velké ambice – příští rok chce vyrábět luxusní SUV. Unikátem hemery má být třeba ručně zhotovený interiér. Podobné zvláštnosti vyšponují cenu vozu až na čtyři miliony korun. Cíle firmy však znějí neskromně – ročně chce prodat kolem stovky exemplářů. Později se mají v nabídce Eterniti objevit i další modely.
Jaguar C-X16
Na stánku britské ikony září nablýskaný sporťák se skromnými rozměry: Na délku neměří ani 4,5 metru. Zatím jde o koncept navazující na legendární model E-Type, v příštích letech se s ním ale máme potkávat i na silnicích. Pod kapotou C-X16 najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 218 kW. Kupátko pokoří třísetkilometrovou hranici a při nízké zátěži jede čistě na elektřinu.