Ford

Nový model bez středového sloupku se jmenuje B-Max a na trhu se pravděpodobně objeví už na podzim. Hlavní konkurent je jasný: Malé MPV Opel Meriva. Bude i bez B sloupků auto bezpečné? Ford tvrdí, že ano. Vnitřní strukturu předních i zadních dveří v místech největšího zatížení zpevnil vysokopevnostní ocelí s příměsí boru. O to, aby se dveře neotevřely za jízdy, se zase starají speciální bezpečnostní západky.

Kia

Korejská automobilka představila hned dvě ambiciózní novinky. Malé rio zamíří přímo proti fabii, picanto potom na miniauta typu Fiat Panda nebo připravované miniškodovky. Vypadá asi o 500 % lépe než předchůdce – ostré rysy, masivní vzhled, jasná příslušnost ke značce. Interiér prcka vypadá jako z auta nižší střední třídy, velmi důvěryhodně působí i kvalita zpracování a použité materiály. O šest centimetrů větší délka se podepsala hlavně na kufru, který narostl ze 157 na 200 litrů.


Kdy se auta objeví na českém trhu a za kolik, najdete v galerii

Fotogalerie
6 fotografií


Hyundai

Nástupce Hyundaie Sonata se jménem i40 se prozatím představil jen jako kombi. Design novinky zapůsobil hlavně v kombinaci se světle modrou metalízou. Podle nás se jedná o nejhezčí aktuální hyundai. O přístrojovce už stoprocentně přesvědčeni nejsme, ale proti sonatě… Hodně záleží i na vkusu. Na někoho může být křivek moc, jiný je rád, že kolem sebe nemá studeno jak v superbu nebo passatu. Na i40 se ale bude ještě dost dlouho čekat, dorazí až v červnu.

Volkswagen

Další variace na legendu Microbus. Pamatujete si ještě na podobný koncept z roku 2001? Tak tady máte další. Ženevský Bulli 2011. Je to samozřejmě elektromobil s výkonem 85 kW a točivým momentem 270 N.m. Bulli jede nejvýš elektronicky omezených 140 km/h a na stovku mu to trvá 11,5 s. Na jedno nabití lithium-iontových akumulátorů se rozjede až 300 km daleko.

Peugeot

Modernizovaný model 308 se představil ve všech verzích: hatchback, kombi SW a kupé-kabriolet. Konstrukce, koncepce, silueta i rozměry zůstaly zachovány, stejně jako vzhled interiéru – možná až na zploštělou spodní část volantu. Nové je tedy pojetí designu, který ovlivnil současný fi remní směr, prezentovaný u většího modelu 508. Do Česka dorazí modernizovaná 308 v dubnu.

Mitsubishi

Zatím se o tom jenom šušká, ženevský koncept Mitsubishi e-compact se ale na 99 % promění v nový sériový colt. Auto dlouhé 3,74, široké 1,68 a vysoké 1,49 metru jsme poznali už v lednu jako Concept Global Small, v Ženevě mu už ale Mitsubishi říkalo e-compact. A i když se o e-compactu nemluví jako o přímém nástupci coltu, podle nás to tak určitě dopadne.

Opel

Nová zafira do zářijového Frankfurtu změní několik maličkostí, ale nic podstatného to nebude. Takže už teď můžeme říct, že na nás nová zafi - ra udělala stejný dojem jako všechny opely od dob insignie. Ve všech směrech mohutná, ale i tak dokáže být elegantní. Hezky se na ni dívá. I uvnitř je koncept v podstatě sériový – samozřejmě až na fi rst class letecké sedačky v druhé řadě – a znovu jsme poznali opel.

Chevrolet

Zcela nový pětidveřový hatchback měl ještě zvýraznit prodejní úspěchy modelu Cruze, který je slaví po celém světě. Podle našich prvních dojmů k tomu má dobře našlápnuto. Karoserie působí kompaktně, a přitom stejně svalnatě jako u sedanu. Jinak se Chevrolet zachoval v případě kompaktního městského modelu Aveo. Novému hatchbacku přirouboval kufr a udělal z něj malý rodinný sedan. A výsledek není rozhodně špatný – díky sklonu zadního okna a stoupající linii boků působí dynamicky.