Před zimou je zapotřebí auto dobře umýt, protože vrstva špíny na sebe váže vodu, v zimě společně se solí. Nejvíc trpí podběhy, podvozek, blatníky, ale i místa pod plastovými lemy. Teď je ještě ideální čas vypravit se do myčky a investovat do programu, který obsahuje tlakové přemytí, ošetření laku tvrdým voskem a mytí spodku.

Pro mytí je lepší, když moc nemrzne
Nesmí příliš mrznout – teplota by neměla být pod -5 °C. Pokud si můžete mytí naplánovat, využijte pěkných dnů, kdy svítí sluníčko. Vždy volte program s voskem. Před myčkou ošetřete pryžové části auta, hlavně těsnění dveří a kapoty glycerinovým olejem, který zabrání přimrzání.

Po umytí a vyjetí z myčky jeďte opatrně a opakovaně brzděte, aby se z brzd dostala pryč voda. Doporučuje se auto mýt ve chvíli, kdy před sebou máte dostatečně dlouhou cestu na to, aby se auto zahřálo a voda odpařila.

Nejlevnější mytí začíná na 59 Kč
Nejlevnější programy stojí i 59 korun (mytí a sušení), nejdražší s přemytím, voskem a další chemií přijdou na cca 199 korun.

Velký rozdíl je i při ručním mytí. Základní umytí může být 200 Kč, ale navoskování karoserie už vyjde na 1600–2000 Kč a kompletní očista vozu s ošetřením laku na celou zimu může stát i přes 3000 Kč.


Nové auto nesmí pod kartáče?
Majitelé nových vozů se někdy zbytečně vyhýbají myčce protože se bojí, že jim zničí lak. Kdysi tomu tak bylo, ovšem současné laky jsou již odolnější. Je pravda, že pokud chcete být maximálně pečliví a nesnesete ani mikrošrámky, měli byste jezdit do myček, kde jsou pěnové kartáče nebo látkové šlahouny, jsou určeny pro jemnější mytí a s velkou špínou si neporadí. Novinkou jsou tzv. bezkontaktní myčky, které myjí pouze vodou pod vysokým tlakem.