To Blesk zkoušel při týdenním testu, při kterém zdolal bezmála tisíc kilometrů...
Příjemně překvapí, jak sedí v zatáčkách a jak svižně jezdí i naložený. Jestli vás trochu děsí jeho délka ve vztahu k parkování, buďte v klidu – usnadní vám to parkovací senzory vepředu i vzadu. Trochu zklamáním je prostor pro posádku co se šířky týče. Pravé koleno řidiče drží středová konzole v poloze, na kterou si je nutno zvykat. Potíže s místem by jistě měli i tři pasažéři vzadu. Tam je pohodlí pro dva – ovšem pak doslova královské.
Po usednutí za volant oceníte, že elektricky nastavitelná sedačka i polohovatelný volant dopřejí každé postavě to, co potřebuje. V ovladačích se vyznáte během chvíle, vše je po ruce a logicky uspořádané.
Jízda je svižná, motor není vůbec slyšet, vibrace nepřicházejí, i když má auto tužší podvozek… Zkrátka parádní svezení, při kterém bohužel přehlédnete, že ručička tachometru stoupá rychle i nad povolenou dálniční rychlost…
Motor 1.8 TSI (160 koní) ve spojení se šestistupňovým manuálem zvládá i naložené auto a čtyři pasažéry a nezklame ani v táhlém kopci. Při testu Blesk najel bezmála tisícovku kilometrů s velmi přijatelnou průměrnou spotřebou 7,8 litru. Za zmínku stojí i velmi kvalitní světla – natáčecí bi-xenony, díky kterým vám nebude vadit rychle nastupující zimní tma…
Důvodem, proč si většina zájemců počkala na kombíka, je samozřejmě kufr. Základních 633 i maximálních 1865 litrů zaručí, že odstěhujete i obrovské kusy. Zvlášť, když se zadní sedačky dají sklopit celé – tedy nejen opěradla, ale i sedáky. Chce to trochu zabrat, ale rovná podlaha za to stojí. Náklad v kufru lze držet pomocí sítí a popruhů, i když manipulace s nimi není tak jednoduchá, jak by měla. Kufr je tak hluboký, že na samý konec nedosáhnete.