Tak v Mladé Boleslavi vznikl typ 785, který našinec zná spíše pod modelovým označením Škoda Forman. Kombi postavené na základu Škody Favorit se vyrábělo od roku 1990 (dva roky od začátku sériové výroby Favoritu) do konce roku 1995.

415530:gallery:true:true
Formana, o kterém se hovoří jako o prvním českém kombi „západního“ střihu, později nahradila Škoda Felicia Combi. I pro verzi kombi automobilka nabízela řadu tzv. akčních modelů pod názvem Black Line, Silver Line, Green Line atd. s nadstandardní výbavou. Průměrné jízdní vlastnosti a zastaralé motory tehdy nikdo neřešil. Hlavním trumfem byl kufr o velikosti 400 litrů. Co už ale zákazníci řešili, to je silná koroze lemů a víka zadních dveří.

Škoda Forman - průřez
Autor: Autoweb.cz

Problém trápil hlavně první kusy, a proto mnoho z nich díky červenému antikoroznímu nátěru kritických míst vypadá jako zebra. Jednoduchý motor ve spojení s odolným podvozkem je ale stále drží na silnici. Hlavně na venkově je forman hlavním poznávacím znamením řemeslníků, kteří škodovácké kombi houfně předělávají na plyn.

Škoda Forman
Autor: Autoweb.cz

Mnoho formanů také sloužilo u Policie ČR. O pohon vozu se staral benzínový čtyřválec OHV o objemu 1289 cm3. S výkonem základní verze, která na přední kola posílala 58 koní, se prázdné auto rozjelo až na 135 km/h. Z nuly na stovku zrychlil forman za 17 sekund a v průměru si řekl o 8 litrů Naturalu. Za pět let produkce bylo vyrobeno celkem 219 254 kusů Škody Forman. V bazaru jej dnes seženete v pojízdném stavu od pěti do třiceti tisíc.

415528:gallery:true:true