Po první dvacítce naleštěných krasavců (podívejte se na ně zde) přinášíme dalších dvacet autonovinek, s nimiž se ve Frankfurtu setkáte.
Mini Coupé Concept
Vznikl na oslavu 50. výročí od „narození“ Mini. Pohání ho 1,6 l o výkonu 211 koní. I když jde o koncept, říká se, že by měl být základem nového modelu mini, který by se měl objevit během tří let.
Ford C max a Grand C max
Nový Grand C-Max má navíd od C maxe velké posuvné dveře vzadu. Ford oběma pokračuje ve svém kinetickém designu. Pod kapotou by se měly objevit nové motory 1,6 Ecoboost s 96, 110 a 132 kW.
Peugeot ion
Na trh bude uveden koncem roku 2010.Na lithiumion baterie dokáže dojet až 130 km, jeho maximální výkon je 64 k. Baterie seplně nabijí za 6 hodin v obyčejné zásuvce na 220 V a mají nabídnou i možnost rychlého půlhodinového dobytí.
Hyundai Ix-Metro
Jedná se o hybridní crossover. Cestujícím se bude skvěle nastupovat, protože nemá středové sloupky a zadní dveře jsou posuvné. Přístrojová deska je z bílého poloprůsvitného materiálu, má centrální displej, díky kterému ovládáte vše potřebné. Pod kapotou má litrový tříválcový zážehový motor s rozvodem OHC, s výkonem 125 k. Akceleraci vozu podporuje malý integrovaný elektromotor, který zároveň slouží jako spouštěč-alternátor. Metro spotřebuje 3,3 l/100 km, a má emise 80 g/km.
Nový Land Cruiser
Vlastnosti zcela nového Land Cruiseru v terénu byly výrazně zlepšeny pomocí nové funkce multi-terénního přepínače, čtyřkamerového multi-terénního monitoru, zobrazení úhlu řízení a systému Crawl Control.
Zcela nová Toyota Land Cruiser nabízí dvě verze motorů: Zážehový motor o objemu 4.0l Dual VVT-i V6, 205 kW/249 DIN hp Přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 3.0l D-4D, 127 kW/173 DIN hp. Emise CO2 byly sníženy u obou verzí motoru o 12% a turbodiesel má nejlepší spotřebu paliva ve své třídě 8,1 l/100 km a emise CO2 na úrovni 214 g/km v kombinovaném cyklu. Tuhost vysoce odolné konstrukce karoserie na rámu úplně nového Land Cruiseru byla zvýšena o 11% a izolační vzpěry mezi rámem a karosérií absorbují hluk od motoru, řízení i silnice a zároveň zlepšují komfort na silnici.
Audi R8
V novém Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro si mohou řidiči vychutnávat závratnou dynamiku desetiválcového motoru i pod širým nebem. Supersportovní stroj je vybaven lehkou plátěnou střechou s elektrohydraulickým ovládáním a řada jeho karosářských panelů je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Střecha váží pouhých 30 kilogramů a plně automatické otevření nebo zavření trvá pouhých 19 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Motor V10 poskytuje největší výkon 386 kW (525 k), s nímž otevřený dvoumístný vůz vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,1 s na cestě k největší rychlosti 313 km/h.
Nový vrcholný model v nabídce značky Audi se vyznačuje lehkou konstrukcí karoserie ASF (Audi Space Frame), stálým pohonem všech kol quattro, předními světlomety LED a inovativním mikrofonem v bezpečnostním pásu, který se dodává na přání. Karoserie otevřené verze má navzdory dodatečným výztuhám jen o 6 kilogramů větší hmotnost než kupé Audi R8. Vozy vyráběné společností quattro GmbH v Neckarsulmu budou uvedeny na trh v prvním čtvrtletí 2010.
Hyundai Elantra („Avante“) LPI Hybrid
Vozy Elantra LPI Hybrid se již úspěšně prodávají na korejském trhu, takže se předpokládá dosažení letošního prodejního cíle ve výši 7500 těchto vozů. V roce 2010 by se měl odbyt zvýšit na 15 000 hybridních sedanů. Zákazníci oceňují nízké emise a provozní nákla-dy tohoto mimořádně hospodárného vozu, což dokazuje tisíc objednávek přijatých během pouhých dvou týdnů od uvedení na trh.
Pohon obstarává motor 1.6 LPI Gamma s maximálním výkonem 84 kW (114 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 15 kW a plynulou samočinnou převodovkou CVT. Hybridní soustava modelu Elantra Hybrid LPI dosahuje celkového výkonu 98 kW (134 k). Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11,7 s. Hospodárnost zvyšuje funkce „Stop&Go“.
Koncept BMW
Vision EfficientDynamics pohání přeplňovaný tříválcový vznětový motor, který podporují dva elektromotory. Největší výkon celého systému je 356 k. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,8 s, elektronicky omezená maximální rychlost je 250 km/h. A spotřeba 3,76 l/100 km. Kupé nabízí čtyři sedadla. Dveře se otevírají směrem vzhůru do boku.
CITROËN C3
Nová C3, která se bude prodávat od listopadu 2009, má ambiciózní cíl: nahradit bestseller, kterého se prodalo více než 2 miliony kusů. Je unikátní svým čelním sklem Zénith. Kromě prosvětlení a výhledu poskytuje cestujícím dosud nevídaný zážitek.
Hyundai i10 Electric – elektromobil Blue DriveTM
Městský elektromobil i10 Electric s nulovými emisemi, se začne sériově vyrábět, i když v omezeném rozsahu, v roce 2010. Na jedno nabití akumulátorů je i10 Electric schopen ujet 160 km. Základem pohonného ústrojí elektromobilu i10 Electric je elektromotor o výkonu 49 kW napájený z lithium-polymerových akumulátorů o kapacitě 16 kW.h, které nabízejí celou řadu předností v porovnání s ostatními typy akumulátorů.
Vozidlo lze dobíjet dvěma způsoby. Normální dobíjení z domácí sítě s napětím 220 V je pomalejší, skýtá však možnost využívat levnější noční proud, zatímco s napětím 413 V se dobíjení výrazně urychlí. Rychlodobíjením lze akumulátor nabít na 85 procent kapacity během 15 minut. Při normálním nabíjení z domácí sítě s napětím 220 V se dosáhne stoprocentní kapacity během pěti hodin.
Kia Venga
Navazuje na koncept No. 3. Nabízí tolik vnitřního prostoru, který můžeme běžně najít pouze u mnohem větších automobilů. Zadní sedadla se dají posunout a zcela sklopit, čímž vznikne velkorysý zavazadlový prostor se zcela rovnou ložnou plochou. Bude v nabídce s benzínovými, respektive dieselovými motory výkonu od 75 do 128 k. Všechny motory budou dostupné včetně systému ISG a vyhoví emisním normám Euro 5.
Nová Kia Sorento
Zcela nové, až sedmimístné, SUV Kia Sorento upoutá na první pohled moderním výrazným designem. ředpo-kládá se, že nejžádanějším motorem bude nový 2.2 tur-bodiesel, který generuje až 197 k. V nabídce bude standardně se šestistupňovou manuální nebo volitelně také s nově vyvinutou šestistipňovou automatickou převodovkou.
Peugeot 5008
Tento nový model značky Peugeot je k dispozici v 5 nebo 7místné verzi a jeho délka je 4,53 m a výška 1,64 m. Jde o MPV s vysokým posezem řidiče a obrovským prostorem pro posádku, ve druhé řadě najdeme tři samostatná sedadla. Ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dvě dospělé osoby a šířka v loktech je zde celých 1 341 mm! Objem zavazadlového prostoru je od 758 l do 823 l. Při uvedení modelu 5008 bude k dispozici 6 pohonných jednotek poslední generace.
Peugeot RCZ
RCZ využívá své dynamiky (vrcholem nabídky je nový motor 1.6 THP 147 kW/200 k) a zodpovědnosti a nabízí novátorské spojení mezi výkonem a respektem k životnímu prostředí. Díky nízké hmotnosti vozu, propracované aerodynamice a technologicky vyspělým a moderním motorům začíná modelová řada úrovní emisí pouhých 139 g CO2/km. Byla odhalena i studie RCZ inspirovaná technologií Hybrid4. Tato verze RCZ využívá stejný mechanismus pohonu jako vůz 3008 Hybrid4, který bude uveden na jaře roku 2011: motor 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) uložený vpředu a elektromotor o výkonu 27 kW (37 k) vzadu. Emise CO2 jsou u tohoto konceptu řádově 95 g/km, přičemž má k dispo-zici potenciál 147 kW (200 k) a 4 poháněná kola.
Rolls-Royce
Novinka jménem Ghost je menší než vrcholný model Phantom. Je to čtyřdveřový sedan a bude ho pohánět zbrusu nový motor V12.Ghost si zachoval charakteristickou masku a samozřejmě nechybí symbol značky Rolls-Royce, elektricky zatahovatelná soška Spirit of Ecstasy. Přední světla jsou xenonová. Ve výbavě najdeme několik bezpečnostních systémů včetně radaru, který odhalí chodce na vzdálenost 300 metrů. Základní informace si může nechat řidič promítat na head-up displej.O pohon se stará zbrusu nový dvanáctiválec o objemu 6592 kubických centimetrů. Má maximální výkon 338 kW, z nuly na 100 km/h ujede za 4,9 sekundy a kombinovaná spotřeba je 13,6 litru na 100 km.
Porsche Panamera
Panamera má pod kapotou podélně uložené velkoobjemové osmiválce s přímým vstřikováním paliva. Mají objem 4806 cm3, základní výkon je 400 k, přeplňovaná o 100 koní víc. Panamera 4S nabízí pohon všech kol.
Opel Astra
Na český trh přijde začátkem roku 2010, během roku pak kromě hatchbacku přijde i prodloužené kombi Sports Tourer, třídveřová Astra GTC (začátek roku 2011) a později snad i cabrio. Pod kapotou budou klasické čtyřválce 1,4 (74 kW, 130 Nm), 1,6 (85 kW, 155 Nm) a 1,6 Turbo (132 kW, 230 Nm), novinkou bude 1,4 Turbo (103 kW, 175 Nm). Naftové pak 1,3 CDTi (70 kW, 210 Nm), 1,7 CDTi (81 kW, 260 Nm), 1,7 CDTi (92 kW, 280 Nm) a 2,0 CDTi (118 kW, 350 Nm).
Opel Ampera
Zcela nesporně vychází z modelu Chevrolet Volt. Elektřinu vyrábí spalovací motor a také ji dodávají ba-terie o kapacitě 16 kWh. Celkový výkon benzíno-elektrické soustavy je 151 koní. Na baterie ujede asi 60 km, o zbytek se postará spalovací motor, který elektřinu vyrobí. Opel Ampera pak ujede přes 500 km. Prodávat by se mělo snad na konci roku 2010.
Seat Ibiza
Modelová řada Ibiza slaví letos 25 let své existence a v uplynulých měsících se dočkala několika nových variant. Na své si přijdou zejména příznivci ostrých malých hatchbacků, pro něž SEAT připravil hned tři sportovní verze FR, CUPRA a nejnověji Bocanegra. Tato trojice zaujímá díky expresivnímu designu, výkonným motorům a kompletní výbavě jedinečné postavení ve své třídě.
Pro vyznavače vznětových motorů nachystal SEAT malou revoluci. Se čtyřválcem 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) totiž přichází pod kapotu Ibizy první vznětový motor s přímým vstřikováním common rail, který v porovnání s dosavadní jednotkou 1.9 TDI/66 kW (90 k) přináší lepší výkonovou charakteristiku, menší hlučnost a nižší spotřebu a emise.
Seat ecomotive
SEAT vystavuje na Frankfurtském autosalonu nové verze ECOMOTIVE v nedávno modernizovaných modelových řadách Altea, Altea XL a Leon. Všechny tři vozy se vyznačují výrazně sníženou úrovní spotřeby paliva a emisí. Mají nejmodernější motor 1.6 TDI CR o výkonu 105 k s přímým vstřikováním common rail a filtrem pevných částic DPF s emisemi CO2 ve výši jen 119 g/km, pro nový Leon ECOMOTIVE se udává dokonce pouhých 99 g/km.
Funkce Start-Stop pomáhá uspořit významné množství paliva, aniž by pro to řidič musel cokoli udělat. Jsou vybaveny funkcí rekuperace kinetické energie, k níž dochází zvýšenou výrobou elektrické energie v jízdních režimech, kdy motor nepracuje pod zatížením, tedy při jízdě bez stlačeného pedálu plynu a během brzdění. Alternátor odebírá motoru mnohem menší výkon, což má příznivý vliv na spotřebu paliva. S cílem snížit spotřebu paliva jak na dálnici, tak ve městě byly provedeny také úpravy pětistupňové mechanické převodovky nejnovějších „zelených“ modelů značky SEAT.
Všechny tři jsou vybaveny rovněž praktickým ukazatelem nejvhodnějšího převodového stupně v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. Verze ECOMOTIVE jezdí na speciálních pneumatikách se sníženým valivým odporem, jež přispívají nejen k nižší spotřebě, ale i k pozoruhodným hodnotám největší rychlosti a zrychlení z 0 na 100 km/h.