Tohle všechno dokáže splnit jednoznačně nejúspěšnější model mladoboleslavské Škodovky posledních let – octavia.

Dvě základní karosářské varianty – liftback a combi – mají ještě řadu takzvaných derivátů, tedy variant určených pro jednotlivé skupiny řidičů. Na rozdíl například od fabie či roomsteru se nejedná o pouze designové záležitosti, vše je funkční. Více variant je k dispozici pro kombík, nabídka liftbacků zahrnuje jen běžný automobil s pohonem předních kol, případně verzi RS. Ta se právě nyní představuje v modernizované verzi. V blízké budoucnosti má přibýt ještě ekologická Škoda Octavia Greenline. Zájemci o kombík si mohou vybírat už teď ze čtyř možností.


Octavia Tour

Minulá generace octavie se stále vyrábí jak s karoserií combi, tak i liftback. Motory jsou na výběr celkem čtyři, z toho tři benzinové a jeden dieselový. V případě kombíku je nabídka o základní benzinový motor o objemu 1,4 litru menší. Cena hatchbacku začíná na 369 900 Kč, kombíku na 444 900 korunách. Kupci jsou zejména ti, kteří hledají kvalitní, robustní auto s nadčasovým designem a za slušnou cenu.


Škoda Octavia Combi RS

Skoro tři čtvrtiny zákazníků, kteří chtějí model RS, dávají přednost kombíku. Motory jsou shodné s krátkým »eresem «. Ceny byly až dosud v případě kombi vždy o čtyřicet tisíc vyšší, než stojí stejně vybavená a stejným motorem poháněná verze liftback. Oficiální ceník modernizované verze zatím není, dosud ceny začínaly na částce 760 900 Kč. Zatímco dieselová verze je vhodná hlavně pro dlouhé jízdy po kvalitních dálnicích, jízdu s benzinovým motorem si užívají hlavně mladí aktivní muži.

Škoda Octavia Liftback – verze RS

Nabízí se s dvěma motory – benzinovým o výkonu 200 koní a dieselovým se 170 koňmi. Maximální rychlost s benzinovým dvoulitrem má překročit 242 km/h. Cena zatím není známá, předpokládá se, že bude obdobná jako teď – něco přes 700 tisíc Kč. Vůz nemá tak sportovní charakter jako minulá generace, i tak je ale velmi »zábavný«.


Škoda Octavia Combi 4X4

První auto s pohonem všech kol, které se objevilo v nabídce Škody po mnoha letech. Jednotlivá kola připojuje do záběru v případě potřeby elektronika. Výbavy jsou v nabídce tři, motory také tři. Jeden z nich je benzinový, dva dieselové. Nejlevnější octavia čtyřkolka je k mání za 600 900 Kč, nejdražší stojí 780 900 Kč. Auto je ideální pro ty, kteří musí vyjíždět i v zimě za každého počasí nebo se často pohybují v horách.


Škoda Octavia Scout

Spolu s verzí RS je scout zřejmě nejpohlednější octavia. Díky tomu, že má pohon všech kol, podvozek zvýšený až na výšku 179 mm nad úroveň terénu a také ochranu podvozku i karoserie, dokáže projet i sportovnějším terénem. Motory jsou v nabídce dva – benzinový 1,8 TSI/160 koní a naftový 2,0 TDI PD DPF 140 koní. Ceny do doby před modernizací začínaly na 769 900 Kč. Scout si kupují například lidé vyznávající adrenalinové sporty v přírodě.


Škoda Octavia Liftback

V nabídce jsou čtyři verze výbavy, motory jsou o výkonu od 80 do 160 koní. Základní cena: 349 900 Kč, nejdražší je verze Laurin & Klement s dvoulitrovým turbodieselem a automatickou převodovkou za 729 900 Kč. Automobil je dostatečně velký, aby mohl sloužit jako manažerský vůz, hodí se ale i pro rodinu, která ráda cestuje nebo převáží na chaty či chalupy hodně věcí.


Škoda Octavia Combi

Nabídka motorů i výbav je obdobná jako v případě liftbacku. Jen nejslabší benzinový motor 1,4 se do kombíku nemontuje. Nejlevnější je verze classic s benzinovou šestnáctistovkou (424 900 Kč), nejdražší dieselový dvoulitr s automatickou převodovkou ve stupni výbavy Laurin & Klement vyjde na 785 900 Kč. Gigantický zavazadlový prostor (580 litrů) předurčuje využití auta pro obchodní cestující či rodiny převážející kočárky nebo kola.


Octavia Greenline

Zatím si ji koupit nemůžeme. Pod její kapotou se objeví zcela nový motor 1,6 Tdi, s nímž má auto spotřebu 4,5 l/100 km. Ke snížení spotřeby přispívají také aerodynamické úpravy, upravená převodovka a pneumatiky s menším valivým odporem. Kupovat si ji budou zejména ekologicky smýšlející jedinci i ti, pro které je prvořadá nízká spotřeba.