„Koupil jsem ji od prvního majitele. Dokonce i s originálními doklady. Je tam doživotní záruka na řízení, že nebude mít vůli. A opravdu ani po 73 letech nemá,“ vypráví nadšeně Jiří Kudláček z Chrudimi. Ukazuje přitom unikátní řešení, které Tatře zaručilo, že skutečně řízení vůli nemá. Na svou dobu mělo toto auto vyrobené v pouhých 2500 kusech i další přednosti. Dávat ho dohromady po 60 letech byl však nadlidský úkol.
„Chtěl jsem, aby vše bylo originál, ale sežeňte si šroubky s půlkulatou hlavou a drážkou. Musel jsem je udělat. Čtyři jsem vyráběl celý den,“ ukazuje majitel auta drobné součástky. Překonával také mnohé další nesnáze. Například zjistil, že látka na potahy se přestala vyrábět před 40 lety. Našel však zaměstnance továrny, který měl roli doma na půdě. Díky tomu dokázal auto opravit tak, že nejen vypadá, jakoby právě sjelo z výrobní linky, ale splňuje technické normy a stále může na silnici.
„Když srovnám jeho jízdní vlastnosti například se Škodou 120, tak jsou lepší, jen výkon do kopců a brzdy jsou slabší,“ podotýká Kudláček.