Model Prius, označovaný jako ikona vozů budoucnosti charakterizují výtečné parametry spotřeby paliva a ultra nízké emise škodlivých plynů. Proto také za posledních více než 10 let dokázal oslovit přes jeden milion majitelů po celém světě.



Třetí generace Priusu v modelovém provedení 2010 spadajícího do střední třídy nabídne ještě příznivější spotřebu paliva, vyšší výkon a novátorské prvky v oblasti designu. Nový vůz bude tišší, prostornější a bude se nabízet s řadou standardních i příplatkových prvků výbavy, jako je např. posuvná střecha se solárními panely, čtyři jízdní režimy, inteligentní parkovací asistent (IPA) a dotykové ovládání na volantu se zobrazováním na displeji zabudovaném do přístrojové desky.

Toyota Prius - interiér
Autor: Toyota

Ekologická ikona
Model Prius první generace se objevil na trhu již v roce 1997 jako celosvětově první sériově vyráběný vůz s hybridním pohonem. Samotný název, který v latině znamená „jít před, předcházet“, symbolicky označuje vůz, který se na trhu objevil ještě před tím, než se z ekologického smýšlení stalo hlavní celospolečenské téma.
Plně hybridní systém firmy Toyota byl od počátku vyvíjen vlastními silami a stal se hybnou silou pokrokových technologií v automobilovém průmyslu. V roce 2004 Toyota poprvé představila exkluzivní systém pohonu Hybrid Synergy Drive, který byl nasazen ve druhé generaci modelu Prius. Od té doby se jen ve Spojených státech prodalo více než 670 tisíc těchto vozů.
Při návrhu nové generace modelu Prius, v pořadí již třetí, se konstruktéři Toyoty zaměřili na pečlivé odladění stávajících systémů v kombinaci s rozsáhlým nasazením nových technologií nezbytných pro automobily budoucnosti.

Nová Toyota Prius
Autor: Toyota

Nízká spotřeba paliva a ohleduplnost k životnímu prostředí
Nový Prius se bude vyrábět za použití procesů, jejichž cílem je snížit míru znečištění v celém životním cyklu vozu, od výroby přes každodenní používání až po konečnou likvidaci.
Prius třetí generace opět navazuje na své předešlé úspěchy na poli snižování spotřeby paliva. Prius první generace vykazoval kombinovanou spotřebu 5,7 l / 100 km (dle metodika EPA) a byl nahrazen současným modelem, který v kombinovaném cyklu město/dálnice (dle metodiky EPA) vykazuje spotřebu 5,1 l / 100 km. Nejnovější Prius využívá řadu nových technologií, a tak došlo k dalšímu snížení spotřeby paliva na předpokládaných 4,7 l / 100 km.

Při vývoji modelu Prius bylo celosvětově podáno celkem přes 1000 patentových žádostí, z toho 292 v USA.

Cena modelu Prius v modelovém provedení 2010 bude oznámena krátce před uvedením na americký trh koncem letošního jara.



PRIUS V MODELOVÉM PROVEDENÍ 2010 - PŘEDBĚŽNÁ SPECIFIKACE

POHONNÁ JEDNOTKA
Čtyřválec 1,8 l s technologií VVT-i
Výkon spalovacího motoru: 98 k při 5200 ot./min.
Točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 4000 ot./min.
Elektromotor: Synchronní motor s permanentním magnetem
Výkon elektromotoru: 80 k / točivý moment 207 Nm
Čistý výkon hybridního systému: 134 k
Emisní norma: SULEV (s AT-PZEV)
Elektronicky řízená bezestupňová převodovka
Systém pohonu: pohon předních kol
Hybridní bateriový modul: Nikl-metal-hydrid
Odhadovaná spotřeba paliva: 4,7 l/100 km (v kombinovaném cyklu)*

ROZMĚRY
Celková délka: 4460 mm Celková šířka: 1745 mm
Celková výška: 1491 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Světlá výška: 140 mm Součinitel aerodynamického odporu: 0,25 Kola: 15" kola z hliníkové slitiny
17" kola z hliníkové slitiny (výbava na přání) Pneumatiky: 15": 195/65R15
17": 215/45R17 (výbava na přání) Počet cestujících: 5
Klasifikace třídy EPA: Střední třída
* Předběžný údaj na základě interních testů společnosti Toyota. Skutečná spotřeba se může lišit.