Naplánovala ji kvůli světové recesi v automobilovém průmyslu. Další přerušení výroby čeká Škodovku poslední dva týdny v prosinci, nově se hovoří i o listopadových termínech.

V posledním vydání týdeníku Škodovácký odborář se uvádí, že odborářský předák Jaroslav Povšík obdržel avízo o požadavku firmy na další dny s omezením výroby v listopadu. Mělo by to být předmětem chystaného kolektivního vyjednávání. Firma však další odstávky nepotvrdila. "O ničem takovém se zatím nejedná," řekl včera mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Nadcházející přerušení výroby nevylidní jen areál Škodovky, ale pravděpodobně také Mladou Boleslav. V místním závodě pracuje více než 20 000 lidí. Stejně jako při celozávodní dovolené v létě, se řada zaměstnanců chystá strávit volno mimo město.

Zaměstnancům dohoda mezi odbory a vedením firmy zaručuje během odstávky 75 procent průměrného výdělku, většina z nich tak bude podle Povšíka pobírat přibližně stejné peníze jako během normální výroby. Přerušení výroby v největší české automobilce způsobí problémy i některým dodavatelským firmám, pro řadu z nich je totiž Škodovka klíčový odběratel.

Nižší poptávka po nových autech Škodovku donutila snížit plán výroby a odstávku prodloužit. Vyrobí tak zhruba o 13 000 vozů méně. V pololetí automobilka prodala 366 666 vozů, což byl nárůst o 17,9 procenta. Dá se však předpokládat, že ve druhém pololetí už dvojciferného růstu nedosáhne.