Starý mýtus o vodní víle, která se zamilovala do člověka, není podle dramaturgyně Barbory Jandové pouhou romantickou pohádkou. "Je to hra o střetu opravdovosti a přímočarosti s naším takzvaně civilizovaným světem společenských konvencí a přetvářky," řekla ČTK Jandová.
Dramaturgie Horáckého divadla podle ní vsadila v současné sezoně na mýty a legendy, v nichž hledá principy platné pro současný svět. "Jako protiváhu mužského akčního světa artušovských legend s jejich hledání svatého grálu stavíme Ondinu jako hru o ženském principu - hledání čistoty, původní přírodní síly," uvedla Jandová.
Výtvarná koncepce představení staví na rozporu a kontrastu přírodního nespoutaného světa, z něhož přichází Ondina, s dekadentním světem královského dvora, kde s bulvární senzacechtivostí přihlížení křehkému příběhu Ondininy lásky.
Ondina byla předposlední premiérou současné sezony v Horáckém divadle. V květnu sezonu zakončí situační komedie ze současnosti Habaďůra aneb Nájemníci pana Swana autora Michaela Cooneyho.