Neživotní pojišťovny očekávají, že digitální iniciativy jejich společností během příštích tří let zvýší přijaté pojistné v průměru o pět procent. Životní pojišťovny očekávají zvýšení o sedm procent.
Společnosti v oblasti telematiky, webové srovnávače pojištění a analytické firmy jsou nejčastěji uváděnými cíli akvizic pojišťoven. Na 43 procent dotazovaných již získalo úvodní akvizice nebo tak plánují učinit v blízké budoucnosti, aby dokázaly lépe zachytit digitální příležitosti.
"Pojišťovny zjišťují, že digitální technologie změní způsob, jakým pracují. My se domníváme, že tento obor vstupuje do nebývalého období změn, které povedou ke zcela novým produktům, službám a obchodním modelům," uvedl výkonný ředitel oddělení globálních pojišťovacích postupů Accenture John Cusano.
Na 21 procent pojišťoven nemá podle průzkumu digitální strategii a 32 procent ji omezilo na prodej a distribuci nebo na kontakty se zákazníky. Méně než polovina (47 procent) respondentů má zavedenou digitální strategii, která pokrývá celý řetězec od vytvoření produktu až po prodej a distribuci, pojišťování a řízení vztahů se zákazníky.
Pojišťovny v neživotním pojištění mají v plánu během příštích tří let vynaložit na digitální investice v průměru 47 milionů dolarů. Životní pojišťovny plánují investovat v průměru 40 milionů dolarů. Studie také odhaluje, že 60 procent pojišťoven vnímá své investice do digitálních technologií jako 'průzkumné'. Naopak 22 procent respondentů považuje investice za plně zaměřené na podporu převratných inovací.
Téměř tři čtvrtiny pojistitelů již navázaly nebo plánují navázat nová firemní partnerství. Z těch, kteří tak plánují učinit, více než dvě třetiny uvažují o partnerství s bankami a téměř polovina uvádí jako potenciální partnery společnosti z oblasti technologie jako například Google nebo Facebook. Podle průzkumu také téměř dvě třetiny pojišťoven již nabízejí nebo zvažují nabízení nepojišťovacích produktů a služeb.