"Jednotliví vítězové reprezentují určité kategorie, jako je výrobce čaje, nebo kosmetiky," uvedl Sovják. Respondenti v první fázi výběru označovali všechny značky, které znají, a poté ve druhé fázi vybrali pouze tu, kterou v dané kategorii preferují. Z tohoto průzkumu vyšlo na 800 značek, mezi kterými 25 vítězů vybrala 14 členná porota složená z odborníků v oblasti PR a marketingu.

Ta zároveň udělila i tři speciální ocenění. To získala v kategorii společensky odpovědné podnikání společnost Vodafone, cenu za inovace získal výrobce zdravotnického nábytku Linet a ocenění v oblasti komunikace na sociálních mediích získala Kofola.

Superbrand vybírá nejznámější obchodní značky v 88 zemích světa. Projekt v roce 1994 ve Velké Británii začal jako show v radiu BBC Radio London. Posléze se rozšířil například do Dánska, Hongkongu, Španělska, Francie, Portugalska, Švédska, Malajsie nebo USA.