Sponzorované placené příspěvky nebo příběhy jsou už nyní velkým fenoménem Instagramu. V případě propagace konkrétního zboží vás ale dosud síť vždy přesměrovala na internetovou stránku nebo do e-shopu, kde jste mohli následně nákup provést. Nyní bude vše pohodlněji integrováno v rámci sociální sítě. Instagram samozřejmě z takového nákupu dostane vyšší provizi než za pouhý proklik.

Nákup zboží nebude fungovat automaticky u všech sponzorovaných fotek. Instagram se na začátku spojil zhruba s dvěma desítkami značek, jejichž zboží půjde touto cestou zakoupit. Jsou mezi nimi například řetězce s oblečením H&M a Zara, sportovní značky Nike a Adidas, nebo výrobci luxusní módy a doplňků Dior, Prada a Michael Kors. Pokud se Instagramu přímé nákupy osvědčí, jistě brzy přidá další partnery a funkci Checkout nabídne i v jiných zemích.