Vrátila se, chtěla hrát, ale místo toho se odehrál skandál. Teprve nyní vyšlo najevo, že královna hereček první republiky Adina Mandlová se v roce 1967 vrátila z Anglie do tehdejšího Československa a chtěla si zahrát roli v muzikálu. Její návrat okamžitě rozbouřil stojaté vody naší umělecké smetánky. Skončilo to aférou a Mandlová se do republiky natrvalo vrátila až po sametové revoluci. Herečka Adina Mandlová přiletěla do tehdejšího Československa kvůli roli. Soubor Hudebního divadla v Karlíně měl totiž v sezoně 1967/68 nastudovat známý muzikál Hello Dolly. Režisér Karel Jernek si do hlavní role vybral dvě představitelky. První dámu Karlína šedesátých let Nelly Gaierovou a prvorepublikovou star Adinu Mandlovou. Osobitá Nellynka byla rváč, uměla si jít za svým, zatímco Titinku sice filmové kamery milovaly, ale jeviště se k ní chovalo spíše macešsky. Začalo se zkoušet a dámy se nemohly dohodnout. Režisér Jernek se snažil uklidnit vzedmuté hladiny a navrhl, že se herečky budou poctivě střídat v odpoledních i večerních představeních. Představa, že bude hrát třeba odpoledne a Adina večer, ale Nelly pořádně nadzvedla. Karel Jernek prochodil pak s Adinou mnoho večerů po vltavských nábřežích a decentně se jí snažil její účinkování v Hello Dolly rozmluvit. Poukazoval na to, že si ji lidé pamatují z třicet let starých filmů a i když vypadá pořád velice dobře, je přece jen jiná. Její fanoušci by mohli být zklamáni. Mandlová, která se na účinkování v milované Praze tolik těšila, nakonec nevydržela a z muzikálu vycouvala. Navíc ji dlouhé roky v zahraničí odvedly od naší reality. Adina trpěla jistým stihomamem, který se projevoval i tím, že hledala v hotelovém pokoji »štěnice« a myslela, že je sledována státní bezpečností. Skutečnost byla smutnější - Mandlová už nikoho nezajímala, doba slávy byla nenávratně tatam. Zůstala jen tato fotografie krásné ženy středního věku, kterou věnovala na památku svému kolegovi herci Bohumilu Bezouškovi.