Volba Miss Ameriky se má tento rok stát zcela výjimečným představením. S prvky "reality" soutěží jako Big Brother (Velký bratr) nebo Survivor (trosečník) chtějí pořadatelé soutěže krásy nalákat před televizní obrazovky milióny diváků. "Volba královny krásy se pro národ opět stane významnou událostí," řekl John Saade z televizní společnosti ABC. V minulých letech počet diváků stále klesal. V roce 2000 korunovaci královny krásy Spojených států sledovalo sice přes dvanáct a půl miliónů diváků, v roce 1970 to ale bylo ještě dvacet dva miliónů. V tříhodinové šou, která se 22. září bude vysílat živě, se pět posledních finalistek poprvé podrobí vědomostnímu testu – přesně jako v soutěži Chcete být milionářem? Přestože adeptky na korunku při špatné odpovědi v soutěži ještě nekončí, ta přesto ovlivní jejich konečné umístění. Největší změny ale představuje zavedení institutu tzv "osmého porotce", kterým není nikdo jiný nežli již vyřazené finalistky. Podle vzoru soutěže "Trosečník" bude mít jejich společný hlas váhu deseti procent na osud jejich úspěšnějších kolegyň. Z prostor pro již vyřazené dívky budou také využívány záběry zde umístěných kamer. "Nyní začne nová éra televizních "reality" šou," slibuje si prezident soutěže Miss Amerika Robert M. Renneisen. Zároveň dementoval tvrzení, že se kvůli sledovanosti snaží do soutěže zavést cizí koncepty. "Ve skutečnosti volba miss od prvního televizního přenosu v roce 1956 představovala počátek těchto soutěží. Z určitého pohledu jsme otci Velkého bratra právě my".