Kariéra modelky Aleny Šeredové (23) nabírá skandální obrátky! Jedna z nejkrásnějších žen České republiky se totiž stala součástí bombastické reklamní kampaně na alkohol, která zároveň s její fotografií nabízí v textu svým zákazníkům prožití noci i s topmodelkou. I když zapojení Aleny do světové reklamní akce propagující vyhlášenou značku skotské whisky znamená úspěch české krasavice, zástupci českého modelingu jsou zděšeni. "Spojení jinak prestižní reklamy s modelkou na jednu noc, to je dost podivná záležitost," řekla Blesku majitelka modelingové agentury Milada Karasová. Působení Aleny v reklamě na alkohol má navíc ještě další rozměr. Podle zákonů platných v západních zemích, nesmí být modelce v takové kampani méně než 25 let. Aleně Šeredové je přitom 23 let! Fotografie Aleny Šeredové v těchto dnech zaplavily časopisy v sousedním Německu a dokonce se prý uvažuje o jejich prezentaci na velkoplošných plakátech. Znění reklamy je jednoduché: modelka bude mít celulitidu, roztřepené vlasy, velká prsa a nos se jí oloupe, jen whisky zůstane nejlepší. I přes nedostatky označené na fotografii Aleny Šeredové, nabízí výrobce alkoholu jako výhru báječnou »klubovou« noc s topmodelkou. Překlad z němčiny sice připouští i druhý výklad, že může jít i o noc s onou značkou whisky, ale celkové vyznění inzerátu je jasné: výhrou je modelka! Působení Aleny Šeredové v této reklamní kampani překvapilo jejího manažera Miro Šimoniče. "O tom jsem nic neslyšel, to si musela Alena domluvit sama, to jsem skutečně překvapený," řekl včera Blesku Šimonič, podle kterého Alena teď tráví dovolenou v zahraničí a nechce být nikým rušena. Zapojení Aleny Šeredové do této kontroverzní reklamy je podle odborníků ze světa modelingu pro českou krásku především prestižní záležitost. "Za nafocení takové reklamy nemusela totiž dostat závratné finanční částky. V zahraničí se našim dívkám, které nejsou mezinárodně známé, dává maximálně 200 tisíc korun. Spíše na sebe upozorní a začne se zvedat její cena," prozradila Blesku majitelka jedné reklamní agentury. Modelce Jitce Kocurové, jež díky svému vzhledu bývá s Alenou Šeredovou často srovnávána, se podobný typ reklamy zdá být »na hraně«. "Z vlastní zkušenosti vím, že pověsti a image může uškodit každé špatně zvolené slovíčko. V tomto případě by se určitě našlo hodně lidí, kteří by modelku odsoudili, že je prodejná a podobně. Samozřejmě hodně záleží na podmínkách, ale myslím si, že známé osobnosti by si nabídku na takovou reklamu hodně rozmýšlely," domnívá se Kocurová, podle níž však záleží i na tom, kde se reklamní kampaň uskutečňuje. "Jde-li pouze o zahraničí, asi to situaci zjednoduší, protože tam je modelka anonymnější," dodává Kocurová.