Do jejich týmu se mohou dostat jen nejlepší z nejlepších. Jedna z nich má cenu až dvacet tisíc korun denně. Jsou krásné, mimořádně sexy a pohybují se ve světě milionářů - především na závodech formule 1. Jejich prací je ukazovat svá nádherně svůdná těla, usmívat se na nejbohatší muže automobilového byznysu a... Mnozí je dokonce podezírají z toho, že vlivným bossům poskytují víc než jen reklamu a příjemné zpestření ryze mužského sportu. Jak je to doopravdy? Blesku se podařilo získat exkluzívní výpověď té nejpovolanější, Jany Štefánkové (25), která české krásky školí pro jednoho z našich nejvýznamnějších obchodnických bossů Antonína Charouze. "Je to velmi tvrdý byznys, nestačí být jen hezká. Dívka musí umět perfektně hovořit dvěma světovými jazyky a hlavně zaujmout kameru," říká modelka a moderátorka Jana Štefánková. "Rozhodně to není o tom, že dívky tam jen tak postávají s vypnutou hrudí a sem tam je někdo poplácá. Jejich úkolem je přitáhnout kamery, upozornit na firmy, které závod sponzorují. Znamená to stát dvanáct, čtrnáct hodin na nohou obtěžkaná reklamními předměty a být neustále v pohodě a krásná," popisuje Jana Štefánková úkol dívek. "Je to pokaždé jinak. Ráno kolem osmé jedou na okruh, kde se musí usmívat, snažit se vzbudit pozornost, propagovat nejen svým tělem, ale i mluvením firmu, která si je zaplatila. Pak jedou buď do klubu, nebo doprovázejí sponzora jenom v hledišti, nebo jsou v paddocku (zázemí automobilových stájí - pozn. red.)," popisuje denní program dívek Antonín Charouz. "Pokud si to sponzor přeje, pak jdou i na večírek. Tam už nemají trikoty s logy, ale jsou všechny ve stejných večerních šatech, aby bylo vidět, že patří k firmě. Jsou samozřejmě sexy, snaží se udržovat zábavu, konverzují. Alkohol by pít neměly, ale to až tolik nekontrolujeme," dodává Kamila Hanzlíková, která šéfuje jedné z našich nejvýznamnějších agentur zabývajících se »dodáváním« dívek. A jakou má dívka šanci dostat se mezi ty vybrané? "Zájem o tuhle práci je tak pětkrát vyšší, než potřebujeme. Dívka přijde na casting, který je zhruba dvakrát do roka, přinese svoje fotografie. My vyzkoušíme, jak umí chodit, jak se umí usmívat, jak dokáže sama sebe prosadit, a pak teprve uděláme nové fotografie, podle kterých si mohou vybírat sponzoři," upřesňuje výběr modelek Hanzlíková. "Co se týká věkového omezení, tak pro práci v Čechách musí být dívky starší než patnáct let a pro výjezdy do zahraničí jim nesmí být méně než osmnáct. Horní hranice není, ale určitě nepošleme na závody šedesátiletou ženskou," upřesňuje výběr Antonín Charouz. Jana Štefánková pak adeptky vyzkouší, zda jsou jejich jazykové znalosti skutečně takové, jak ony tvrdí, učí je ladné chůzi, celkovému vystupování i jak si udržovat vzhled. "Vzhledem k těm těsným trikotům musí dívky dodržovat přísnou životosprávu, aby se jejich proporce neměnily," dodává Jana Štefánková. Objednat jednu krásku na víkend stojí organizátory pět až dvacet tisíc korun. "Záleží na schopnostech dívky a poptávce po ní. Ona sama z celkové sumy dostane větší část," odhaluje finanční pozadí práce českých hostesek Antonín Charouz. Podle něj navíc dívky z Čech patří k nejžádanějším.