Při pohledu na výplatní pásky hollywoodských celebrit by se zdálo, že honoráře i nejlépe placených herců a hereček začínají klesat. Ovšem opak je pravdou. Stále více předních hereckých hvězd totiž začíná spoléhat na svůj vlastní talent, potažmo úspěch filmů, v nichž hrají hlavní roli. Tím se jejich honoráře mohou buď vyšplhat do závratných výšin, nebo v opačném případě skončit hodně hluboko. Hvězdy se prostě řídí heslem risk zisk. Podle finančních odborníků tak i hvězdy filmového plátna reagují na krizi na akciových trzích – úspory, které většina z nich má právě v akciích, se smrskly za poslední tři roky na polovinu. A protože si celebrity přivykly životu na vysoké noze, nezbývá jim než riskovat. „V Hollywoodu se v posledních dvou letech objevuje velmi zajímavý fenomén. Herci se raději spokojí s honoráři do výše jednoho až pěti milionů dolarů, jehož výši pak doplní výnosy z filmu, než aby vzali dvacet milionů a konec. Riskují tak sice v případě neúspěchu často více než tři čtvrtiny honoráře, pokud ale film vydělá, získají nakonec i několikanásobek,“ přibližuje situaci filmový producent Bruce Berman (50), který spolupracuje například s Julií Robertsovou (34). Typickým příkladem, že se hvězdám jejich sázka na úspěch filmu spíše vyplácí, než naopak, může být v současnosti jedna z nejbohatších hollywoodských hvězd Bruce Willis (47). Ten neváhal a už v roce 1999 přijal místo předem vyplaceného honoráře za film Šestý smysl spoluúčast na produkci a konečných výnosech filmu. Tímto krokem si do dnešního dne připsal na účet místo předpokládaných patnácti až dvaceti milionů dolarů hned pětkrát tolik. Prodej filmových práv, kterým „vyvážil“ nižší požadavek na základní honorář, mu nakonec vynesl více než sto milionů dolarů. Skutečnost, že se filmové hvězdy spokojí s menším honorářem a následně se pak raději podílejí na zisku z filmu, vítají hlavně hollywoodští producenti, kterým se tak filmy zbytečně neprodražují. „Čím méně peněz je vyplaceno na honorářích, tím více jich můžeme investovat do samotného filmu, ale především na následnou marketingovou kampaň,“ dodal Berman.