Forbes.com
Autor: Archiv
Camilla Webster - 27. 5. 2008

Rychle: co vám vyvstane na mysli, když se řekne Sarah Jessica Parker? Móda, boty a samozřejmě Sex ve městě, jehož filmová verze měla premiéru 12. května 2008 v Londýně. Ale co obchod? Na ten při vyslovení jejího jména nepomyslíte? Tak to byste možná měli.

Když byl na trh obchodů Steve and Barry´s uveden hereččin parfém značky "Lovely" a její cenově dostupná designerská řada oblečení s názvem "Bitten", Parkerová se změnila z módní ikony na módní značku.

V obrazech: Uvnitř koloběhu jménem Sex

Video: Skórujte se Sexem ve městě

V obrazech: Nejdražší fotky dětí celebrit

V obrazech: Jak celebrity platí na party

V obrazech: Nejchlípnější americká města

V obrazech: Ze sexuálního života celebrit

Forbes.com se se Sarah Jessicou Parkerovou sešel, aby se jí zeptal na to, jaké má očekávání ohledně zisku, co si myslí o miliardářích a které postavy ze Sexu ve městě jsou "šikovné na peníze" a které zase ne.

Byla jste překvapená tím, jak silná byla reakce na film?

Když jsme natáčeli na ulici, bylo to pro nás ohromující - ty stovky lidí, spoustu dohadů a pošetilostí. Nechápali jsme, proč tomu tak je. Dokonce byl překročený rozpočet protože davy na ulicích zpomalovaly natáčení. Ale je hezké mít takové krásné problémy. A je moc hezké, že jsou lidé tak zvědaví.

Sledujete to, kolik film vydělává?

Raději jsem si vybrala být ignorantem ohledně toho, jaká je finanční návratnost. Nechci na to prostě myslet.

A co marketingový tah ohledně vašeho parfému Lovely - je zde spojitost mezi uvedením filmu Sex ve městě a jeho prodejem? Řekněte mi k tomu něco.

My jsme se rozhodli s podporou Lancastera investovat novým způsobem. Když jsme zjistili, že bude nový film, chtěli jsme spojit stávající zákaznice parfému Lovely s publikem Sexu ve městě. Je to docela dobrý nápad. Obchod je pro mě jedním velkým překvapením. Je to ale další dobré zaměstnání pro mě jako pro herečku, která má celkem realistický pohled na příležitosti pro ženy, a to mi vyhovuje. Odměna nebyla o penězích, ale o tom, že jsem se něco naučila o byznysu.

Výběr oblečení a stylistika vůbec má obrovský vliv na úspěch spousty firem. Jak módu a módní produkty vybíráte?

Vždycky jsme chtěli být v souladu s Carrie Bradshaw. Byly zde časy, kdy jsem nebyla zrovna skromná, co se oblečení týká. V tomto filmu jde spíše o konečný designerský vzhled, ale stále namixovaný třeba se sukní za tři dolary. Nad značkami jsem nepřemýšlela.

Slyšela jsem, že každý den natáčení se v New Yorku pohybovaly šperky za milióny dolarů.

Navázali jsme kontakt s Fredem Leightonem a H. Sternem a vím, že se věnovalo spoustu péče, bezpečnosti a balení těchto šperků a že zabíraly spoustu místa. O jejich hodnotě se však nediskutovalo. Jeden jsem měla dokonce přišitý ke kostýmu a šaty byly v trezoru - byla to brož od Freda Leightona. Naštěstí nebyla má.

Která z žen ze Sexu ve městě je nejúspěšnější byznysmenkou?

Myslím že obě, jak Samantha, tak Miranda jsou lidi do byznysu. Mám pocit, že (Miranda) je dost dobrá, co se zacházení s jejími penězy týká. Pracuje v právnické firmě. Samantha má velmi úspěšnou kariéru. Myslím, že nejméně úspěšnou je právě Carrie.

Ale ona přeci vydala bestseller, ne?

Na začátku filmu začíná pracovat na své čtvrté knize, je už vyzrálou ženou. Není to spojeno s takovou nezodpovědností jako dříve.

Co si Carrie Bradshaw myslí o trendu, kdy si lidé více a více půjčují od bank na své kreditní karty?

My feeling [is that] she might be surprised how people have leveraged their lives. I get the feeling that, instead of furniture, for a long time, she's had clothes. But she was not the sort of person who was behind in credit card payments.

Myslím si, že by byla překvapená, jak si lidé ovlivňují své životy. Mám pocit, že namísto nábytku si dlouho kupovala oblečení. Ale ona není typem osoby, který by dlužil na svých kreditkách.

Jaký obchodní odkaz byste pro nás měla?

Doufám, že jsem byla přemýšlivá a vybrala jsem si to "opravdové". Steve a Barry mají filosofii, která pro mě něco znamená, je založená na mé podstatě-vypořádat se s nutností. Líbí se mi spolupráce s touto firmou a pracovat s lidmi, které obdivuji. Nejde o žádnou námezdní práci. Doufám, že to jsem stačila ukázat svému dítěti. Být schopná postarat se sama o sebe a být nezávislá, to byly vždy věci, které pro mě byly důležité.