Opatření má zvýšit televizní sledovanost a vnést do ceremoniálu prvek překvapení. To se ale nelíbí novinářům, fotografům a zejména módním návrhářům, jejichž modely na tělech celebrit nebudou mít dostatečnou publicitu. Píše o tom na své webové stránce britský deník The Daily Telegraph.

Tiskoví zástupci některých pozvaných účastníků večera byli údajně požádáni, aby jejich klienti vešli do sálu divadla Kodak Theatre vstupem, u něhož nebudou instalovány kamery. Prvek překvapení má pomoci oživit zájem televizních diváků o akci, která se uskuteční v Los Angeles v noci na pondělí 23. února.

Cílem nové strategie je uchovat více "hvězdné slávy" pro samo předávání zlatých sošek. Rozhodnutí pořadatelů však vyvolalo i kritiku.

"Jestliže ukážete jen polovinu lidí, kteří přicházejí po červeném koberci na Oscary, není to velká reklama pro celou show," podivil se fotograf celebrit Jeff Vespa.

Nesouhlasí ani zástupci módního průmyslu, podle nichž diváky zajímá, v jakých šatech se filmové hvězdy objeví. "Pokud se tito lidé neprojdou po červeném koberci, jak jinak máme šanci získat uznání za naši práci? Jaký smysl by pak mělo veškeré úsilí a velká vydání?" stěžovala si Marilyn Hestonová, jejíž PR firma zastupuje například renomované módní tvůrce Elie Saaba a Reem Acraovou.

Leslie Ungerová, mluvčí americké Akademie filmových umění a věd, jež prestižní ocenění uděluje, popřela, že by všichni účastníci byli požádáni, aby se vyhnuli červenému koberci. Doufají prý ale, že neočekávaná přítomnost některých hvězd na večeru vyvolá větší zájem televizních diváků, připustila Ungerová. Rozhodně však prý fanoušci před Kodak Theatre uvidí všechny nominované herce, mezi nimi i Brada Pitta, Angelinu Jolieovou a Kate Winsletovou, i některé filmové tvůrce.

Nově najatí producenti chtějí zvrátit nepříznivý pokles zájmu diváků o oscarovou ceremonii. Loňský televizní přenos totiž ve Spojených státech sledoval rekordně nízký počet lidí - 32 milionů, zatímco v předchozím roce to bylo téměř 40 milionů diváků. Před několika dny proto také požádali nominované, aby zkrátili projevy při přebírání cen, byli spontánnější a během celého tříhodinového programu byli připraveni "čelit" různým neočekávaným situacím. Moderátorem večera letos také nebude na rozdíl od minulosti známý komik, ale australský herec Hugh Jackman.