Ponechejme stranou důvody, které českou zástupkyni Prady u nás vedly právě k výběru Plodkové. Možná prestiž - fakt, že za hlavní ženskou roli v dramatu Protektor (2009) dostala filmovou cenu Český lev. Jisté je, že dvaatřicetiletá Plodková, momentálně hrdinka tragikomického, v nedávné premiéře uvedeného snímku Rozkoš, jako nosič trendů nepřesvědčuje.

Stylingu originálních, luxusem puncovaných outfitů nelze v případě herečky nic teoreticky vytknout. Jsou ozvěnou přehlídkových mol, fashion story prestižních magazínů, prezentují vizi značky včetně doplňků. To, co nesedí, je žena, která jim dělá reklamu. Její typ na takovou roli nestačí, Jana Plodková se ve většině kreací ztrácí, působí v nich leckdy bizarně. Nedokáže poselství trendu, jeho jinakost umocnit. Postrádá potřebnou sílu osobnosti, charisma, sex-appeal.

Božský nepomůže

Janě Plodkové ke statusu trendy určujícího, jiné inspirujícího idolu nepomůže ani movitý snoubenec, optik Filip Žilka, který také pro značkovou, extravagancí kořeněnou eleganci horuje. Stylem ti dva spolu vždycky ladí a jako rtuťovitý dandy by tedy mohl Filip atraktivnost Jany umocnit. Jenže ani on nevypadá v outfitech přirozeně. Jejich paráda vyznívá křečovitě, chybí jí nenucenost. Je jaksi odosobněná. Plodková a Žilka mají šarm umělých figurín ve výloze přepychového butiku, chtělo by se říci…

Samostatnou kapitolou v módní image Plodkové jsou pak rámečky dioptrických brýlí, jimiž dělá firmě Filipa Žilky reklamu. I když se v zákulisí tvrdí, že Jana má sotva vadu jedné dioptrie, z nosu je nesundá. Tvarem, velikostí a mnohdy i barevností nápadné obruby se na drobné tváři herečky agresivně prosazují, nevhodně soupeří s působivostí oblečení, což o kultivovanosti příliš nesvědčí.

P.S.

Držitelka Českého lva, Jana Plodková vyznívá v rozhovorech velmi sympaticky. A na internetovém portálu Showbiz.cz je  v kategoriích přitažlivost, talent, inteligence, vtip hodnocena skvělými 91%! Přesto v roli módní ikony nepřesvědčuje, za vzor se v médiích nedává.

Pro mnohé parádnice to může být jakási satisfakce z faktu, že peníze, kolekce z Olympu módy, do detailu značkovým butikem vyladěné outfity k úspěchu nestačí. Možná právě v té urputné snaze o dokonalost je jeden z hlavních problémů Jany Plodkové. Bez ohledu na diskutabilní prezentaci brýlových obrub. Možná proto ulici inspirují slečny, ženy v outfitech z konfekčních obchodů. Jejich vytříbenost je občas sporná, ale promítá se v nich osobnost nositelky, která jemné nedostatky utáhne šarmem, charisma.