Absurdním okamžikem spojeným s filmovým Odcházením, jehož rozpočet měl být čtyřicet čtyři miliónů korun a jde do kin v sedmadvaceti kopiích, je i rozpor v reakcích kritiků a premiérových diváků. Zatímco obecenstvo odměnilo dílo Havla potleskem až do závěrečných titulků, recenzenti jej spíš přijali rozpačitě. Někteří dokonce byli ve svých komentářích až nebývale razantní. „Havlovo Odcházení terorizuje svou absurditou,“ stojí v titulku na serveru Aktuálně.cz. Je to film nebo ne, ptají se mnozí a Irena Hejdová v Týdnu konstatuje: „Václav Havel, jeho pes, žena, bratr a přátelé si natočili film pro radost.“
Vlažným zůstává i svět, který našeho bývalého prezidenta uctívá. Havel pak tvrdí, že si z těchto polemik až odsudků těžkou hlavu nedělá. Což bylo vidět i na premiéře Odcházení, z níž se radoval a zároveň ji zvládal s vypětím všech fyzických sil.
Tentokrát nikdo nestrašil
Premiéře kultivovanost rozhodně nescházela a nevtíravá elegance byla společným jmenovatelem formálních i spíše ležérních modelů. Paní Dagmar Havlová si černou kreaci z krajky prý navrhla sama, Jirka Macháček byl z Thajska krásně opálený, Tatiana Vilhelmová se pokusila sladit večerní šaty s koženou bundičkou. Její nový partner Vojtěch Dyk se tentokrát naštěstí obešel bez tepláků. Zato odcházel s Vilhelmovou na srdci. Doslova. Na klopě kabátu měl odznáček s podobiznou své nové lásky. Herec Jan Budař dorazil ve svetru plus džínách, a Kateřina Jacques s Martinem Bursíkem jako vždy vypadali poněkud asexuálně…