Ta poslední však byla velmi decentní. Provázel ji smutek z tragické smrti sourozence a jistá tvůrčí roztěkanost, která není pro Laffitu typická.

Přehlídka Laffity se konala ve Veletržním paláci Národní galerie v Praze a představila modely pro sezonu podzim – zima 2010/2011. Dramatičnost molu jako vždy nechyběla. Osmany svůj rukopis nezradil. Zůstal věrný malým večerním šatům, francouzským, v pase přestřiženým sáčkům, cigaretovým nohavicím, architektonicky řešeným dekoltům.

Také výběr barev nevybočuje ze zavedené palety podzimní a zimní sezóny. U Osmany vedou teplé tóny bronzové a zlaté, spolu s vínovou, fialovou, mechově zelenou a samozřejmě klasická černá. Laffita se ani nevzdal pro něj charakteristických, vysoce ženských prvků, jako jsou krajka, výšivka, kameny...

Fotogalerie
7 fotografií

Tvůrce se zlobí

Všechny vyjmenované prvky u Laffity nepřekvapují. Naopak potvrzují, o čem jím navrhovaná móda je. Glamour ve všech pádech, šaty pro osudové ženy. Dramatická nota nechybí ani v řadách pro muže. Nyní se ale návrhář stal tvrdším, militantnějším. Tvrdí, že dělá věci pro novodobou Johanku z Arku a její armádu. Samozřejmě luxusní Johanku a luxusní vojsko…

Výsledkem této vize jsou kovové akcenty. Hedvábí zdobené zlatými a stříbrnými prvky vytvářejícími iluzi brnění. Nohy obepínající nohavice z hedvábí a lycry. Vysoké kozačky na platformě se čtrnácticentimetrovými zahnutými podpatky. Monumentální bakelitové náramky a náhrdelníky s ostny… Opravdu nic éterického.

Pánům sahají bundy z hrubého plátna ke kolenům a napůl kryjí přiléhavé kamaše. Také oblékají kilty z tasmánské vlny, na hrudi mají kožené postroje a na nohou šněrovací, pod lýtko sahající střevíce.

Současný Laffita už zkrátka není jen úhledným lvem salonů, který dělá efektní modýlky pro luxusní dámy. Laffita kolekcí pro podzim/zimu ukročil jinam. Bohužel zůstal na půl cesty stát. Jednotlivé řady vypadají zajímavě, ale celek působí roztříštěně. Postrádá kontinuitu. Vypadá to, že u Osmanyho nazrál čas na změnu. Zatím se evidentně hledá. Kam dojde, ukáže čas.