Obsah seriálu Nabídka

Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií.

Obsazení seriálu Nabídka

Herci Postavy
Miles Teller Albert S. Ruddy
Matthew Goode Robert Evans
Dan Fogler Francis Ford Coppola
Burn Gorman Charles Bluhdorn
Colin Hanks Barry Lapidus
Giovanni Ribisi Joe Colombo
Juno Temple Bettye McCartt
Nora Arnezeder Francoise Glazer
Patrick Gallo Mario Puzo
Anthony Ippolito Al Pacino
Justin Chambers Marlon Brando

Milles Teller - Albert S. Ruddy

Narodil se 20. února 1987 v Downingtownu v Pensylvánii a je americký herec. Uznání si získal průlomovým výkonem v kritikou oceňovaném filmu Whiplash (2014), kde ztvárnil talentovaného mladého bubeníka.

Tellerova herecká kariéra začala různými vedlejšími rolemi ve filmech jako "Rabbit Hole" (2010) a "Footloose" (2011). Svou všestrannost dále předvedl účinkováním ve filmech různých žánrů, včetně komedie "21 & Over" (2013) a romantického dramatu "The Spectacular Now" (2013).

Teller ztvárnil postavu Petera Hayese ve filmové adaptaci bestselleru Veronicy Roth "Divergent" (2014) a jeho následných pokračováních. Zahrál si také v boxerském dramatu "Bleed for This" (2016), kde ztvárnil skutečného mistra světa v boxu Vinnyho Pazienzu. Teller se připojil k filmovému vesmíru Marvelu jako postava Reeda Richardse alias pana Fantastica v superhrdinském filmu "Fantastická čtyřka" (2015).

V roce 2017 Teller ztvárnil válečného veterána bojujícího s posttraumatickou stresovou poruchou v dramatickém filmu "Děkuji za vaši službu". Svůj hudební talent předvedl v životopisném dramatu "Get a Job" (2016), kde hrál jazzového pianistu.

Dan Fogler - Francis Ford Coppola

Narodil se 20. října 1976 v Brooklynu v New Yorku a je americký herec, komik a spisovatel. Široké uznání si získal rolí sympatické a výstřední postavy Jacoba Kowalského ve filmové sérii "Fantastická zvířata", počínaje filmem "Fantastická zvířata a kde je najít" (2016).

Před svou průlomovou rolí v kouzelnickém světě si Fogler zahrál v komedii "Balls of Fury" (2007), kde ztvárnil zázračného hráče ping pongu. Svůj komediální talent předvedl v televizních seriálech "Člověče, nezlob se!" (2011) a "The Goldbergs" (2013-2021), v nichž hrál opakující se postavy. Za roli Williama Barfeeho v broadwayské inscenaci "The 25th Annual Putnam County Spelling Bee" získal Fogler v roce 2005 cenu Tony za nejlepší mužský herecký výkon v muzikálu.

Svůj hlas propůjčil různým animovaným projektům, mimo jiné propůjčil hlas Zengovi ve filmu "Kung Fu Panda" (2008) a hrál Luka v animovaném seriálu "Horton Hears a Who!". (2008). Fogler je také autorem a ilustrátorem komiksů. Je spoluautorem sérií grafických románů "Moon Lake" a "Brooklyn Gladiator".

Kromě své herecké kariéry Fogler režíroval a produkoval filmy, například komedii "Don Peyote" (2014), na níž se podílel i jako spoluautor scénáře a hlavní role. Je známý svými nadšenými a energickými výkony, do svých postav často vnáší šarm a charisma.

Giovanni Ribisi - Joe Colombo

Narodil se 17. prosince 1974 v Los Angeles v Kalifornii a je americký herec známý svými všestrannými výkony. Uznání si získal rolí nevlastního bratra Phoebe Buffayové, Franka juniora, v populárním televizním sitcomu Přátelé (1994-2004).

Ribisi se objevil v celé řadě filmů, například ve snímku "Zachraňte vojína Ryana" (1998), kde hrál vojína Irwina Wadea, a ve filmu "Gone in 60 Seconds" (2000) po boku Nicolase Cage. Několikrát spolupracoval s režisérkou Sofií Coppolou, objevil se v jejích filmech "Ztraceno v překladu" (2003) a "Marie Antoinetta" (2006). Své komediální schopnosti Ribisi předvedl ve filmech jako "Ted" (2012) a jeho pokračování "Ted 2" (2015), kde ztvárnil postavu Donnyho.

Kritikou oceňovaný výkon podal v kriminálním dramatu "Boiler Room" (2000), kde ztvárnil mladého burzovního makléře zapleteného do nelegálních aktivit. Ribisi se objevil také v televizních seriálech, jako jsou "My Name Is Earl" (2005-2009) a "Sneaky Pete" (2015-2019), z nichž druhý jmenovaný také spoluprodukoval.

Juno Temple - Bettye McCartt

Narodila se 21. července 1989 v Londýně a je britskou herečkou známou svými všestrannými výkony. Ve filmu debutovala ve svých 18 letech v nezávislém dramatu Zápisky o skandálu (2006), kde si zahrála po boku Judi Denchové a Cate Blanchettové.

Templeová si získala uznání rolemi ve filmech jako Pokání (2007), Temný rytíř povstal (2012) a Maleficent (2014). Uznání kritiky získala za ztvárnění Dottie Smithové v kriminálním dramatu "Zabiják Joe" (2011) režiséra Williama Friedkina. Templeová předvedla svůj herecký rozsah, když se vžila do nejrůznějších postav, od problémových teenagerů až po výstřední a rozmarné osobnosti. V roce 2013 získala nominaci na cenu BAFTA Rising Star Award, která upozornila na její začínající talent a slibnou kariéru.

Templeová se významně objevila také v televizi, například v seriálech Vinyl (2016) a Špinavý John (2018). Do svých výkonů často vnáší energii a zranitelnost, čímž vystihuje složitost a nuance svých postav. Templeová spolupracovala mimo jiné s uznávanými režiséry, jako jsou Christopher Nolan, Woody Allen a Paul Thomas Anderson.

Nabídka - podrobné informace o seriálu

Kmotr je všeobecně považován za jeden z nejlepších filmů v dějinách kinematografie. Režíroval jej Francis Ford Coppola a do kin byl uveden v roce 1972. Do role Vita Corleoneho, patriarchy zločinecké rodiny Corleonů, byl obsazen Marlon Brando. Al Pacino hrál jeho syna Michaela Corleoneho a mezi další významné herce patřili James Caan, Robert Duvall a Diane Keaton.

Kmotra natočil režisér podle stejnojmenného románu Maria Puza, který je také spolu s Francisem Fordem Coppolou autorem scénáře. Příběh se točí kolem vzestupu rodiny Corleonů k moci a konfliktů, kterým čelí ve světě organizovaného zločinu. Většina filmu se natáčela v New Yorku a jeho okolí, další scény se natáčely na Sicílii v Itálii. Prostředí, jako je dům rodiny Corleonů a různé podniky, byla vytvořena tak, aby vykreslovala atmosféru 40. a 50. let 20. století.

Produkce filmu Kmotr čelila mnoha výzvám, včetně napjatého rozpočtu a tvůrčích neshod mezi vedením studia a Coppolou. Režisér bojoval za zachování tvůrčí kontroly a za výběr herců, kterým věřil, což se mu nakonec vyplatilo. Po svém uvedení do kin byl film Kmotr kriticky i komerčně úspěšný a získal si široké uznání za svůj příběh, herecké výkony a režii.

Získal tři Oscary, včetně ceny za nejlepší film, a stal se kulturním fenoménem, který ovlivnil další filmy a zpopularizoval mafiánský žánr v kinematografii. Kmotr se dočkal dvou pokračování: Kmotr - část II (1974) a Kmotr - část III (1990). Kmotr II. část je často považován za jedno z nejlepších pokračování, které kdy bylo natočeno, a získal několik Oscarů, včetně ceny za nejlepší film.

Výběr herců pro tento film se setkal s určitým odporem. Marlon Brando byl zpočátku kontroverzní volbou pro roli Vita Corleoneho kvůli obavám z jeho pověsti, že se s ním špatně pracuje. Coppola však na Brandovi trval a nakonec vedení studia přesvědčil.

Podobně skepticky se setkalo obsazení Al Pacina do role Michaela Corleoneho, který byl v té době poměrně neznámý. Francis Ford Coppola se potýkal se značnými tvůrčími neshodami s vedením studia, zejména s Robertem Evansem, šéfem Paramount Pictures. Coppolova vize filmu a jeho touha po tvůrčí kontrole se střetla s očekáváním a požadavky studia na přímočařejší gangsterku. Coppola však bojoval za zachování své umělecké integrity a nakonec zvítězil.

Kmotr byl natočen s relativně skromným rozpočtem, což způsobilo finanční omezení během produkce. Coppola musel pečlivě rozdělit prostředky na vytvoření autentického dobového prostředí a kostýmů, které byly pro film nezbytné. Musel také čelit tlaku, aby dodržel časový plán a rozpočet, což produkci ještě více zatížilo.

Během natáčení filmu Kmotr se objevily zprávy o skutečných zásazích mafie.Producenti dostávali výhrůžky a požadavky od osobností organizovaného zločinu, které chtěly ovlivnit zobrazení mafie ve filmu. Podrobnosti a rozsah těchto zásahů však zůstávají předmětem diskusí. Na natáčení filmu Kmotr bylo vyčleněno pouhých 62 dní. To znamenalo další tlak na herce a štáb, aby v omezeném časovém rámci efektivně zachytili složitý příběh a četné lokace.

Kmotr dosáhl významného uznání a ocenění, a to jak u kritiků, tak i z komerčního hlediska. Získal tři Oscary z jedenácti nominací. Za nejlepší film (Albert S. Ruddy), nejlepšího herce (Marlon Brando) a nejlepší adaptovaný scénář (Francis Ford Coppola a Mario Puzo).

Dále film získal čtyři Zlaté glóby: za nejlepší film - drama, nejlepší režii (Francis Ford Coppola), nejlepšího herce - drama (Marlon Brando) a nejlepší původní hudbu (Nino Rota). Ceny BAFTA: za nejlepší film, nejlepšího herce (Marlon Brando) a nejlepší hudbu (Nino Rota). Americký filmový institut (AFI) zařadil film Kmotr do svých prestižních seznamů.

V roce 1998 zařadil film na druhé místo nejlepších amerických filmů všech dob a v roce 2007 jej v aktualizovaném seznamu umístil na třetí místo. V roce 1990 byl film Kmotr vybrán Kongresovou knihovnou Spojených států amerických k uchování v Národním filmovém registru, čímž byl uznán jeho kulturní, historický nebo estetický význam.

Kmotr je všeobecně považován za mistrovské filmové dílo a jeden z nejlepších filmů všech dob. Významně ovlivnil kriminální žánr a jeho témata, příběh a ikonické herecké výkony se staly prubířským kamenem pro další filmy a filmaře. Tato ocenění a úspěchy podtrhují vliv a trvalý odkaz filmu Kmotr ve světě kinematografie. Zůstává slavným filmem, který dodnes uchvacuje diváky a inspiruje filmaře.

Román Maria Puza poprvé vyšel v roce 1969. Kmotr vypráví příběh zločinecké rodiny Corleonů, v jejímž čele stojí Vito Corleone, italsko-americký mafiánský boss. Příběh se odehrává v rozmezí několika desetiletí a zabývá se tématy rodiny, loajality, moci a důsledky života ponořeného do organizovaného zločinu.Příběh se točí především kolem Vitova nejmladšího syna Michaela Corleoneho, který se zapojuje do rodinného podnikání a stoupá k moci.

Autor Mario Puzo byl americký spisovatel italského původu. Při vytváření postav a příběhu Kmotra se Puzo inspiroval vlastními zkušenostmi a výzkumem světa organizovaného zločinu. Úspěch knihy vynesl Puza k literární slávě. Román se stal bestsellerem a dosáhl obrovské popularity. Čtenáře zaujal poutavým vyprávěním a strhujícím líčením mafie. Úspěch knihy vedl k natočení kritikou oceňované filmové adaptace v režii Francise Forda Coppoly v roce 1972.

Děj knihy se odehrává především v New Yorku v polovině 20. století a zkoumá zkušenosti italsko-amerických přistěhovalců a fungování rodin organizovaného zločinu. Puzo proniká do tradic, rituálů a mocenské dynamiky mafie a poskytuje beletrizovaný pohled do jejího vnitřního fungování. Kmotr se zabývá složitými tématy, jako je loajalita, čest, moc a důsledky vlastních činů. Postavy jsou mistrně propracované, každá má své vlastní motivace, konflikty a morální dilemata. Vito Corleone, Michael Corleone a další členové rodiny Corleonů, stejně jako jejich spojenci a soupeři, zaplňují bohatě tkaný příběh. Román Kmotr je všeobecně považován za literární klasiku, která nabízí strhující průzkum temného podsvětí organizovaného zločinu a zároveň se zabývá univerzálními tématy rodiny a moci.

Mario Puzo (1920-1999) byl americký spisovatel a scenárista, známý především díky románu Kmotr a jeho následným filmovým adaptacím. Puzo se narodil 15. října 1920 v Hell's Kitchen v New Yorku italským přistěhovalcům. Vyrůstal v převážně italsko-americké čtvrti, což později ovlivnilo jeho psaní o organizovaném zločinu a mafii.

Zpočátku pracoval jako spisovatel na volné noze a publikoval povídky v různých časopisech. V roce 1955 napsal svůj první román Temná aréna, který se setkal s příznivým ohlasem kritiky, ale měl jen mírný komerční úspěch. Puzo napsal několik dalších románů, než se proslavil dílem Kmotr. Puzovo nejslavnější dílo vyšlo v roce 1969. Román zaznamenal obrovský úspěch a strávil 67 týdnů na seznamu bestsellerů The New York Times.

Později byl adaptován do kultovní filmové trilogie v režii Francise Forda Coppoly, která ještě více upevnila Puzovu pověst a popularitu. Puzo se podílel na psaní scénářů a adaptoval svůj vlastní román do podoby scénáře k prvním dvěma filmům Kmotra. Byl také spoluautorem scénáře ke třetímu filmu. Puzova scenáristická práce mu vynesla nominace na Oscara a spolu s Francisem Fordem Coppolou získal Oscara za nejlepší adaptovaný scénář ke Kmotrovi.

Puzo napsal kromě série Kmotr i několik dalších románů, například "Blázni umírají", "Sicilián" a "Poslední Don". I když byla tato díla dobře přijata, žádné z nich nedosáhlo takového úspěchu a uznání jako Kmotr. Mario Puzo zemřel 2. července 1999 ve věku 78 let.

Francis Ford Coppola, uznávaný americký filmový režisér, producent a scenárista, se narodil 7. dubna 1939 v Detroitu ve státě Michigan. Pochází z italsko-amerického prostředí, což ovlivnilo jeho zájem o zkoumání témat rodiny, identity a etnické příslušnosti v jeho filmech.

Coppola si získal široké uznání kritiky za režii filmové adaptace románu Maria Puza Kmotr (1972). Tento film a jeho pokračování jsou považovány za jedny z nejlepších filmů v historii kinematografie. Coppola je známý svým osobitým režijním stylem, který se vyznačuje důrazem na vizuální vyprávění, komplexní charaktery a tematickou hloubku. Ve svých filmech se často zabývá tématy moci, korupce, rodinné dynamiky a lidského údělu.

Coppola se věnoval různým žánrům, včetně kriminálního, válečného, dramatického a romantického. Kromě trilogie Kmotr Coppola režíroval a produkoval několik dalších významných filmů. Patří mezi ně například "Apocalypse Now" (1979), válečný epos z Vietnamu, který mu vynesl uznání kritiky a Zlatou palmu na festivalu v Cannes, "Rozhovor" (1974), "Rumble Fish" (1983), "Dracula Brama Stokera" (1992), "Vyvolávač deště" (1997) a další.

Coppola byl zastáncem nezávislé filmové tvorby. Na konci 60. let spoluzaložil produkční společnost American Zoetrope, jejímž cílem bylo poskytnout tvůrčí svobodu a příležitosti začínajícím filmařům. Ve studiích Zoetrope vznikly filmy jako "THX 1138" (1971), "American Graffiti" (1973) a "Koyaanisqatsi" (1982).

Coppolovo dílo získalo řadu ocenění a uznání. Získal pět Oscarů, včetně ceny za nejlepší režii za filmy Kmotr - část II a Apokalypsa nyní. Získal řadu nominací na prestižní ceny, jako jsou Zlaté glóby a ceny BAFTA. Svým přínosem kinematografii významně ovlivnil, ovlivnil generace filmařů a formoval podobu americké kinematografie. Jeho dílo je stále oslavováno pro svou uměleckou vizi, vyprávění příběhů a tematickou bohatost.

Joseph Anthony Colombo starší (1923-1978) byl italsko-americký mafián a představitel organizovaného zločinu. Narodil se 16. června 1923 v Brooklynu v New Yorku. Vyrůstal v dělnické italsko-americké čtvrti.

Colombo zpočátku pracoval jako realitní agent a působil jako poradce pro mládež. Později se však zapojil do organizovaného zločinu a postupoval v řadách zločinecké rodiny Profaci, z níž se nakonec stala zločinecká rodina Colombo.

V 60. letech 20. století Colombo založil Italsko-americkou ligu za občanská práva (IACRL) jako reakci na vnímanou diskriminaci Italů a Američanů. Cílem organizace bylo bojovat proti negativním stereotypům a zasazovat se o práva Italoameričanů. Dne 28. června 1971 byl Colombo postřelen a vážně zraněn během shromáždění ke Dni italsko-americké jednoty, které se konalo v New Yorku.

V důsledku střelby ochrnul od krku dolů. Útočník Jerome Johnson byl zabit Colombovou ochrankou. Colombo měl během své kriminální kariéry četné střety s orgány činnými v trestním řízení. Nikdy však nebyl odsouzen za žádný závažný trestný čin a byl známý svou schopností vyhýbat se právním postihům. Joseph Colombo starší zemřel 22. května 1978 na následky komplikací po střelném zranění. Po jeho smrti čelila zločinecká rodina Colombů vnitřním bojům o moc a změnám ve vedení.

Colombova Liga za občanská práva Italů a jeho snaha bojovat proti negativním stereotypům měla trvalý vliv na vnímání a zobrazování Italů v populární kultuře. Colombovy aktivity a konexe z něj učinily cíl orgánů činných v trestním řízení, včetně Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) a dalších agentur zabývajících se bojem proti organizovanému zločinu. Colombův život a zapojení do organizovaného zločinu zůstávají předmětem zájmu a studia v oblasti skutečných zločinů a historie italsko-amerických organizovaných zločineckých rodin.

Joseph Anthony Colombo Sr. a natáčení filmu Kmotr spolu souvisejí kvůli některým událostem, které se staly během vzniku filmu. Colombo starší měl vazby na zábavní průmysl a byl známý svými styky s Frankem Sinatrou. Sinatra byl původně obsazen do role Johnnyho Fontaneho ve filmu Kmotr, ale později z něj odstoupil.

Produkce filmu čelila určitým problémům kvůli obavám z možného zasahování mafie. Proslýchalo se, že sám Colombo vyjádřil obavy ohledně zobrazení Italoameričanů ve filmu a údajně vyvíjel tlak na studio, aby některé aspekty změnilo. Někteří členové štábu, včetně režiséra Francise Forda Coppoly, údajně během natáčení filmu obdrželi výhrůžky. Ačkoli přesný zdroj těchto výhrůžek zůstává nejasný, předpokládá se, že souvisely s Colombem a jeho spolupracovníky.

Dne 28. června 1971 byl Joseph Colombo starší postřelen a těžce zraněn během shromáždění ke Dni italsko-americké jednoty v New Yorku. Střelba byla vysoce medializovaným incidentem, který si získal pozornost médií a měl dopad na vnímání Colomba a jeho aktivit. Zajímavostí je, že ve filmu Kmotr je scéna, v níž je postava jménem Emilio Barzini postřelena během italsko-amerického shromáždění. Tato scéna byla natočena před skutečným atentátem na Colomba a se skutečnými událostmi nesouvisela.

Je důležité poznamenat, že ačkoli existují spojitosti mezi Josephem Colombem starším a filmem Kmotr, míra jeho přímé účasti nebo vlivu na produkci filmu je předmětem debat a spekulací. Většina děje a postav filmu je smyšlená, i když byly inspirovány skutečnými postavami organizovaného zločinu.

Viděli jste seriál Nabídka? Podělte se o své dojmy v diskusi

Video
Video se připravuje ...

Trailer seriálu Nabídka Paramount Plus

Fotogalerie
21 fotografií