Před pár dny skončil po třech letech seriál Jedna rodina, který diváci obrovsky prožívali. Čekal jste, že poběží tak dlouho?
„V žádném případě. Původně mělo být šestnáct dílů, a nakonec jich bylo sto šedesát. Byly to skoro celé tři roky krásnýho natáčení, protože se tam sešla bezvadná parta – Tereza Kostková, Filip Blažek a mnoho dalších. Důležité bylo, že jsme byli sledovaní a divákům se to líbilo. To je velká radost.“
A chystáte už něco dalšího?
„Ano, osmidílný seriál pro Novu. Námět napsala moje žena Hanička Kousalová. Původně to měl být film, ale pak přišel covid. Když jsme pak začali točit Jednu rodinu, producentce Simoně Brdičkové se to tak zalíbilo, že řekla, že do toho s Novou půjdou a že z toho udělají seriál. Budou v něm hrát i Míra Donutil, Bolek Polívka a další kolegové z JAMU. V září začínáme točit a moc se těším!“
Mezi vaše spolužáky z JAMU patřili i Jiří Bartoška (†78) a Karel Heřmánek (†76). Jak na ně vzpomínáte?
„Poznali jsme je s Mirkem Donutilem a Sváťou Skopalem, když jsme čekali na chodbě na nějakou hodinu. Barťák s Heřmánkem šli kolem a hned – hoši, co tady děláte? A taky říkali, že na tý chodbě něco chybí, že je to tam nudný a škaredý, ale že se dohodli, že koupí obrazy, aby to tam zútulnili, a teď na to vybírají, tak ať jim dáme stovku. Vytáhli jsme každý po stokoruně, no a za hodinku jsme šli kolem restaurace a tam oba pěkně popíjeli za naše prachy!“
Hráli jste pak spolu nejen v brněnském Divadle Na provázku, ale i v ústeckém Činoherním studiu.
„Slyšeli jsme, že tam vzniká nové divadlo. Tak jsem si půjčil od táty trabanta, naložil Bartošku, Heřmánka i Skopala a jeli jsme z Brna do Ústí asi osm hodin. Tehdy ještě nebyla dálnice... Když jsme si o tom po letech s Barťákem povídali, říkal, že ještě teď ho bolí p*del! Rozhodli jsme se, že v Ústí zůstaneme. Akorát Sváťa nás opustil, protože mu jeho děvče řeklo, že patří do velkého divadla. Tak zůstal ve Státním divadle v Brně.“
Pavel Zedníček Petr Macek
Jaký byl Barťák jako člověk?
„Úžasný, výborný. Krásně maloval. Když jsme hráli Profesionální ženu, maloval mi před každým představením přes prsa motýla jako tetování. Pak jsem to tři dny nemohl umýt! A taky byl bezvadný obchodník. Když jsme třeba jeli s divadlem na zájezd do východního Německa, všichni jsme kupovali blbosti, ale on si pořídil obraz, že ho pak u nás střelí.“
Hráli jste spolu i v legendární Sanitce a vy jste potom zazářil i v dalších seriálech, v Malém pitavalovi nebo Chobotničkách.
„V Sanitce mám doteď před očima tu Barťákovu scénu, jak se loučí se životem a tancuje v hospodě. V Pitavalovi zase furt chtěli, abych se ostříhal, protože jsem nosil delší vlasy, a oni že kriminalista je mít nemůže... Říkal jsem jim, že musí vypadat jako normální chlap. Ale nejvíc historek mám asi z Chobotniček...“
Povídejte!
„Nejlepší tam byli Olda Kaiser a Pepíček Bláha, kteří hráli portugalský policajty. Po natáčení šli ti blbouni v těch portugalských policejních uniformách po silnici a Oldu nenapadlo nic jiného než zastavovat auta. Řidiči vždy stáhli okýnko a on chtěl jejich »pasport«. Pak si Olda sundal kalhoty i spoďáry, nechal si jen vršek od uniformy, pendrek, čepici, a skákal v moři, jak byl šťastnej. Samozřejmě to někdo viděl a okamžitě zavolal originál policajty. Ti přijeli, odvezli ho a málem jsme jeli druhý den domů!“
V Chobotničkách jste partneřil s Dagmar Veškrnovou Havlovou, taky kamarádkou z JAMU.
„ Jak je tam ta scéna, že zapadneme s vozem na pláži, tak tam dali železný rošty a zasypali je pískem, aby to auto mohlo jezdit. No a Dáša si tam kvůli tomu urvala malíček na noze, zůstal jí úplně viset. Volali sanitku, ale protože se nemohla dostat až na pláž, hodil jsem si Dášu na ramena a vynesl ji po skalních schodech nahoru na silnici. Bylo to asi padesát nebo sto schodů a bylo to teda hodně zajímavý!“
Nový speciál Nedělního Blesku BARŤÁK kupujte u dobrých prodejců nebo na iKiosek.cz s dopravou ZDARMA.
