Na vratkém skifu
David Švehlík seděl na skifu vůbec poprvé. Skif je velmi vratký a David před natáčením musel celé léto chodit několikrát týdně trénovat pod vedením zkušeného trenéra. Všichni se shodli, že kdyby herec nebyl sportovně nadaný, stihl by se za ty tři měsíce na skifu akorát tak udržet, výsledek ale všechny překvapil.
Učili se měsíce
Herci, kteří v seriálu vystupovali jako hostující hvězdy, se objevili vždy jen u určité kauzy a obvykle, až na drobné výjimky, točili v soudní síni a měli přitom obrovské množství textu. Někteří se texty učili už dva měsíce dopředu, protože jejich objem byl opravdu výjimečný.
Natáčení 103 dnů
David Švehlík hrál všech 103 natáčecích dnů. Text, který se musel naučit, byl přitom nejrozsáhlejší ze všech, prakticky každý natáčecí den se kromě hraní i učil další texty.
Víkend na Míčankách
Interiér soudní síně byl postaven ve studiu na Kavčích horách, další interiéry ze soudu se točily v Justičním areálu Na Míčánkách. Tam to bylo pro celý štáb velmi složité, protože možnost natáčet zde dostali pouze jeden víkend.
Poslouchá na slovo
Scénář a postavu psycholožky Ivy Tomisové vzala Jitka Čvančarová bez
velkého rozmýšlení. Zárukou kvality jí byl režisér Robert Sedláček, kterého herečka považuje za režisérskou špičku. Bez ostychu ho na place poslouchá na slovo a nedá na něj dopustit.
Psycholožka Jitka
Jitka Čvančarová měla v době natáčení psychoterapie k ruce psychologa, který dohlížel na správnost a důvěryhodnost terapie. Konzultovali spolu už scénář a hodně věcí měl v rukou i režisér Robert Sedláček. Pokud by Jitka překročila odbornost a terapie se zdála nevěrohodná, jeden z nich by zasáhl. Prý to ale vůbec nebylo třeba, tak dokonale se herečka držela všech pokynů a svého instinktu.
Každý díl, jedna kauza
V jednotlivých soudních případech se probírají občanskoprávní spory vesměs přejaté ze skutečného života. Každý díl přinese jednu kauzu, například konflikt mezi známou umělkyní a bulvárními médii nebo snahu o násilné vystěhování nájemníků.