Ještě celkem nedávno jste řekl, že u nás už podnikat nebudete. Co vás přimělo ke změně názoru?
„Loni jsem byl osloven česko-německou investorskou skupinou, abych se podílel na projektu středoevropské cestovní kanceláře. Protože kancelář působí na několika trzích a disponuje velkou finanční sílou, souhlasil jsem.“
Nedá se říct, že by cestovní trh bylo pole neorané. Co víc než ostatní chcete nabídnout?
„Nezatěžujeme náš rozpočet nákladnými katalogy, jsme pouze na internetu. Nakupujeme ve větších objemech, spolupracujeme se spoustou cestovních kanceláří a prodáváme přímo koncovému zákazníkovi prostřednictvím telefonu, internetu a osobních návštěv v naší kanceláři. Naše ceny tedy nejsou zatíženy ani provizemi cestovním kancelářím.“
Totéž ale dělají i jiné cestovky…
„My také sázíme na aktuálnost. Denně a denně budeme produkovat nové zájezdy, jejich ceny budeme neustále aktualizovat. Jeden den si budete moci koupit letenku za 100 eur, druhý den díky slevě dopravce třeba za 80 eur. Významná část hotelů je navíc s naším systémem propojena, takže když sníží cenu, během pěti minut to máme v nabídce i my.“
Podle svých slov jste v Česku pohořel kvůli nekalým tlakům politické mafie vůči vám. Neobáváte se, že se historie může opakovat?
„Nikdy bych do takového projektu nešel, kdyby nebyl spojen se silnými partnery. Věřím, že v této nové konstelaci se nám to bude lépe dařit.“
Když jsem už zmínil vaše minulé působení, pokračujete stále ve vašich soudních sporech?
„Přišel jsem o veškerý můj majetek, ale hlavně o výsledky mé celoživotní práce, jak se říká, doslova jsem dostal přes hubu. Ztratil nemovitosti, letadla, jméno… bylo to strašné. Dlouho mi pak mé rozpoložení nedovolilo bránit se tomu. Dospěl jsem ale do nového stadia života a rozhodl jsem se to nevzdat.“
O co se vlastně soudíte?
„Soudím se o to, aby mi nebylo upíráno dvacet pět procent akcií mé bývalé cestovní kanceláře, ale také o dvě letadla, z nichž jedno tehdy stálo přes miliardu korun.“
Věříte, že vyhrajete?
„Vůbec si nepřipouštím, že bych nevyhrál. I když vím, že to je ještě na dlouhé lokte. Spor dokonce postupujeme do Štrasburku.“
Znáte současný osud vašich legendárních modrých letadel?
„Myslím, že jsou v Nigérii. A tam jsou prý využívána k přepravě zboží.“
Byl jste nejen ikonou cestování, ale několik let také senátorem. Máte opět politické ambice?
„Ne.“
Život plný vzletů a pádů
Narodil se v pražském Karlíně, ale v den své promoce na vysoké škole emigroval do Švýcarska. V 80. letech v Německu založil cestovku, s níž expandoval do Česka. Pro ni zakoupil dva Boeingy 737. V srpnu 1999 se stal nezávislým senátorem. Po třech letech ale politiku opustil. Chvíli nato byly jeho firmy v exekuci. V lednu 2005 se vzdal českého občanství a ponechal si jen německé.
Takhle komentuje svůj krach: „Politika, prorostlá v Česku různými více či méně nekalými strukturami, mi popularitu nikdy neodpustila. Oškubali mě, svlékli donaha, natřeli medem, obalili v peří a vykopli mě doslova s holým zadkem.“