Hokejové dresy očima Iny T.: »Titul« pro Spartu... Pardubice v devadesátkách!

/
  • Ina T. zhodnotila extraligové dresy.
    24. září 2024 ● 05:00

    „Letošní péče řady klubů o design dresů je největším posunem v prezentaci za posledních 30 let,“ řekl o nových trikotech extraligových týmů komentátor Robert Záruba. Je to ale dostačující? A kde mančafty nejvíce chybují? Módní policistka Blesku Ina T. si tentokrát netradičně vzala na paškál hokejové úbory!

  • 1.

    TŘI NEJSLUŠIVĚJŠÍ: Sparta na vlně retro stylu

    Za revoluční krok ve sponzorském plnění na hokejových dresech je považován přístup Sparty, jež za pomoci grafika Karla Hejkala barevně sladila loga značek, která místo na přednici, kromě jediného sponzora dostala své místo na rukávech. Dres působí velmi uceleně, s jasným důrazem na logo týmu, jež hraje prim a není narušováno grafickým smogem. Silné spojení osvědčené barevné kombinace černočervené navíc není rozmělňováno nadbytečnými prvky a dres, přestože má poněkud retro vibe, působí aktuálně a v rámci stylu velmi čistě až puristicky.

  • 2.

    TŘI NEJSLUŠIVĚJŠÍ: Litvínovské efektní barevné spojení

    Barevně velmi údernou kombinaci zvolili Chemici v podobě zlatočerného spojení, jež je zároveň pro svoji nadčasovost nadmíru elegantní a stylové. Reverzní pruhy na rukávech jsou dobrým osvěžením, komerční loga jsou opět vcelku upozaděná. Co dresům Litvínova sráží body, je třeskutě malý týmový znak, jenž měl být zaměněn s reklamou na hrudníku, která k sobě nepatřičně poutá zraky diváků. Byť to není stoprocentní úspěch, je zřejmé, že se nad vizuální stránkou dresů někdo zamýšlel.

  • 3.

    TŘI NEJSLUŠIVĚJŠÍ: Vítkovice v brázdě vkusu

    Vizuálně minimalističtější dresy představily i Vítkovice, které barevně taktéž sjednotily loga sponzorů a vsadily na elektrizující odstín modré, kterému dominuje klubové logo, jež vystřídalo nepovedenou postavu rytíře Vítka. Světlejší, dres signující modré pruhy odkazující k původní barvě dresů jsou příjemným designovým prvkem, jenž celku dodává další, kreativní rozměr, a navíc spolu zvolené odstíny vcelku příjemně komunikují.

  • 4.

    TŘI »HASTROŠI«: Vizuální chaos Pardubic

    K pochvale není dres perníkové velmoci, jejíž týmový grafik zjevně dělá, co může, aby dresy působily devadesátkově a neměly rok od roku žádný stoupající vývoj. Sic je znak týmu dostatečně velký, je upozaděn barevnými, v různorodých fontech vyvedenými reklamami. Pečeť červenomodrého pruhu na rukávu a spodní části dresu budiž. Celkově však dres nezanechá pod tíhou vizuálního zmatku pozitivní dojem.

    Hokejisté Pardubic v letošních dresec
    Autor: ČTK/David Taneček

  • 5.

    TŘI »HASTROŠI«: Hradecká nota bezprizornosti

    A ušetřen nezůstane ani odvěký pardubický rival. Metropole východních Čech se alespoň snažila na rudém dresu barevně sjednotit sponzorská loga, na bílé variantě to však hraje všemi barvami a fonty. Dres pak působí poněkud bezprizorně, ve své strohosti až nedokončeně. K pochvale alespoň budiž, že týmový znak má dostatek prostoru a z pozadí příjemně vystupuje.

    Útočník hradeckého Mountfieldu Aleš Jergl
    Autor: mountfieldhk.cz

  • 6.

    TŘI »HASTROŠI«: Reklamní leták Českých Budějovic

    Žlutou barvu dresů si už loni odhlasovali fanoušci klubu a je odkazem jak na sezonu 2013, kdy se povedlo klub restartovat, tak na období 70. a 80. let. Barvu jako takovou ostatně hanit nehodlám, po chuti mi totiž není především přeplněnost čelní strany dresu, jež se doslova utápí v graficky různorodých logách sponzorů, jež jsou na dres umístěna doslova bez ladu a skladu. Nutno podotknout, že se navíc dres od loňské sezony téměř neliší, působí jako zastaralý reklamní leták.

    Fotogalerie
    37 fotografií

     

     

Diskuse k článku Přidat názor
Počet komentářů: 0

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Články odjinud
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy