Soutěž "Saw This, Made This" vycházela z jednoduchého, ale geniálního principu – barmani si vybrali fotografii jako inspiraci a jejich úkolem bylo vytvořit koktejl, který tuto fotografii ztělesňoval. Nešlo pouze o chuť a příběh nápoje, ale především o vizuální podobnost mezi koktejlem a fotografií. Tento formát otestoval nejen technické dovednosti barmanů, ale i jejich kreativitu, umělecké cítění a schopnost překládat vizuální podněty do tekuté formy.
Během letních měsíců se do mezinárodní soutěže přihlásily desítky talentovaných barmanů z České republiky a Slovenska. Ve dvou kvalifikačních kolech prokázali svou kreativitu a technické dovednosti, než se nejlepší šestka probojovala do pražského finále.
Do finále v baru Levels postoupilo šest nejlepších barmanů z České republiky a Slovenska, kteří prokázali výjimečnou schopnost propojit vizuální umění s barmanským uměním. Ve finále měl každý soutěžící pouze 10 minut na to, aby před porotou připravil svůj koktejl inspirovaný fotografií – což výrazně zvýšilo napětí a testovalo schopnost barmanů pracovat pod tlakem.
Porota ocenila vysokou úroveň všech finalistů, ovšem oproti klasickým koktejlovým soutěžím, rozhodly o výherci, resp. výherkyni, dvě hlavní kritéria – vizuální podoba koktejlu a její věrnost s předlohou, a poté také chuťová harmonie. „Důvodem, proč jsme vybrali tento formát soutěže je samotná designová lahev ginu Bombay Sapphire, která upoutává pozornost nejen svou barvou, ale i jedinečným tvarem, navíc Saw this, Made this se těší velké popularitě také v zahraničí. V České republice a na Slovensku se jednalo o první ročník, ovšem už teď víme, že v roce 2026 budeme se soutěží pokračovat,“ komentuje průběh soutěže Kateřina Valoušková, Brand Manager Bacardi Martini v Coca-Cola HBC ČR a SR.
Vítězkou soutěže se stala Eliška Stránská, která dokázala nejlépe propojit vizuální inspiraci s barmanským uměním a pod časovým tlakem vytvořit koktejl, který porotu přesvědčil jak chutí, tak vizuální podobností s fotografií. Jako vítězka si odvezla hlavní cenu a stala se první šampionkou této inovativní mezinárodní soutěže.
„Z vítězství jsem nadšená, soutěž jsem chtěla opravdu moc vyhrát a jsem šťastná, že se mi to podařilo. Nejtěžší pro mě bylo sjednotit všechny nápady a správně spárovat jednotlivé detaily s ingrediencemi tak, aby koncept dával hlavu a patu," říká vítězka Eliška Stránská.
Vítězný koktejl Elišky Stránské vznikl jako interpretace fotografie domu s motivem zlatých rukou držících korunu stromu. Koktejl postavila na bázi Bombay Sunsetu, přidala mandarinkovo-koprový cordial a Cherry Heering infuzovaný bílou čokoládou. Barva nápoje připomínala rám okenic z fotografie, zatímco na sklenici byla bílou čokoládou vytvořená štětcová ozdoba evokující fasádu domu. Kreativním prvkem bylo i přidání černého uhlí, které odkazovalo k detailu "Sisyfových hodinek" z inspirační fotografie.
Vítězka si odnáší a finanční odměnu 1 000 EUR a cestu do palírny Bombay Sapphire v Anglii, noc v Londýně s návštěvou nejlepších místních barů. Druhé a třetí místo získává také cestu do palírny.