Hradní novinky: Představili novou vizuální identitu pro Hrad i Lány. Jaké písmo zvítězilo?
V designérské soutěži na vizuální identitu Pražského hradu, Kanceláře prezidenta republiky a zámku i obory v Lánech zvítězilo grafické Studio Marvil. Jeho návrh stojí na typografii a vytvoření nového písma. Logo bude tvořit nápis Pražský hrad autorským písmem nazvaným Hrad Display.
V následujících měsících Hrad i prezidentská kancelář návrh zavedou do své prezentace, informačního systému i do prezentace na sociálních sítích. Novinářům to dnes řekl vedoucí prezidentské kanceláře Milan Vašina, zástupci společnosti Czechdesign, která soutěž pořádala, a vítězného studia.
Czechdesign ve spolupráci s Hradem vypsal soutěž počátkem roku pro grafická studia i grafické designéry. Vítěze organizátoři vyhlásili dnes. „Písmo je unikátní pro Pražský hrad, Kancelář prezidenta republiky a pro zámek a oboru Lány,“ řekl Vašina. Prezident Petr Pavel byl o soutěži podle něj informován a respektoval názor odborníků.
Olga Hesounová ze Studia Marvil řekla, že nejde jen o logo Pražského hradu. V návrhu se studio snažilo reflektovat také identitu prezidentské kanceláře a lánského zámku s oborou. „Celý vizuální jazyk vychází z tisícileté tradice Pražského hradu, začíná gotikou a končí tvorbou Josipa Plečnika,“ řekla Hesounová. Na základě všech poznatků studio vyvinulo autorské písmo a nazvalo ho Hrad Display. Vizuální styl Hradu má být napříště jednotný, podle Vašiny důstojný, kultivovaný a moderní, bez vizuálního smogu.
Dosavadní podobu hradního vizuálu s motivem Hradčan z 90. let Vašina označil za zastaralou. Příprava a průběh soutěže stály asi půl milionu korun. „Vítěz soutěže bude na implementaci dostávat částku 1,5 milionu korun,“ doplnil Vašina.
O soutěž byl zájem. „Do soutěže se přihlásilo 55 soutěžních návrhů,“ uvedla ředitelka společnosti Czechdesign Jana Vinšová. Porota je hodnotila anonymně a pro finále zvolila čtyři. Vedle Studia Marvil šlo o superlative.works, práci Milana Jaroše a studia Heyduk, Musil & Strnad.
Vláda v červenci schválila podobu jednotného vizuálního stylu státní správy. Vedle nového loga, na němž je mimo jiné bílý dvouocasý lev v červeném poli, do konce roku vznikne grafický manuál, kterým se zavádění návrhu bude dále řídit. K dubnu příštího roku se má identita začít kompletně používat. Metodika a návrh stály tři miliony korun. Autorem vítězného návrhu je Jakub Spurný ze Studia Najbrt.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.