Štefánikův most vede z Revoluční ulice k Letenskému tunelu. Lidé mířící z Revoluční na náplavku na Dvořákově nábřeží dosud po sejití schodů vedle mostu skončili přímo před víceproudou silnicí, kterou museli přeběhnout. Podle radního Prahy 1 Vojtěcha Ryvoly (GEN, dříve ANO) to dělalo až 2500 lidí za den, což s sebou neslo řadu nehod.

„Nebezpečnost místa ještě zvyšovalo křížení s cyklotrasou Karlín – střed města. V nedaleké Nemocnici Na Františku ošetřili desítky úrazů, ke kterým zde došlo,“ uvedl Ryvola. Nyní mohou lidé z Revoluční pokračovat na most a z něj sejít přímo na horní úroveň náplavky.

Původně plánovala městská část vybudovat schodiště i na druhé straně mostu směrem na nábřeží Ludvíka Svobody, záměr však upravila a nyní tam chce postavit výtah. Podle radního Richarda Bureše (ODS) radnice nechává připravit projekt a stavbou na druhé straně chce navázat co nejdříve. Bude nutné získat souhlas magistrátních památkářů, který je podle Ryvoly předjednaný.

Na místě dnešního Štefánikova mostu byl původně řetězový most císaře Františka Josefa I. z roku 1868. Za války se jmenoval Janáčkův. Současnou podobu dostal v letech 1949 až 1951. Pojmenován byl po Janovi Švermovi a nakonec v roce 1997 po Milanu Rastislavu Štefánikovi, jednom ze zakladatelů samostatné Československé republiky. Most je jedenáctý po proudu Vltavy, je 24 metrů široký a 263 metrů dlouhý. V roce 2007 byl kompletně zrekonstruován.

Fotogalerie
10 fotografií