Tramvaj úctyhodných rozměrů vyrobili v plzeňské Škodě Group. Kdo se s ní bude chtít svést, musí za ní ale do Německa. „Jezdit bude na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Celkem tady bude v provozu dvanáct těchto vozidel,“ řekl mluvčí Škoda Group Jan Švehla.

Unikátní tramvaj může jezdit po tramvajových i železničních kolejích. „V trojměstí mají stejný rozchod 1000 mm,“ uvedl projektový manažer Michael Kocmich. Nízkopodlažní tramvaj uveze 368 cestujících a může jezdit rychlostí až 80 km/h. Tahle konkrétní tramvaj se z Plzně odveze příští týden a pojede do depa německého dopravce v Ludwigshafenu.

Z Finska do Plzně

Cesta každé tramvaje Škoda ForCity Smart 38T začíná ve Finském Otanmäki, kde se vyrobí hrubá stavba. Pak se převeze do Čech a finálně se montuje v závodě v Plzni. „Uvnitř vozu je 85 km kabelů a je vyrobený ze stovek tisíc dílů pocházejících od 214 dodavatelů z celé Evropy, těch z Česka je 75 procent,“ uvedl Kocmich. Výroba každé tramvaje trvá 18 týdnů.

Technické údaje:

  • Délka: 58,69 m
  • Kapacita cestujících: 368
  • Výkon trakčních motorů: 1360 kW
  • Jezdí na rozchodu 1000 mm
  • Maximální rychlost: 80 km/h

Fotogalerie
15 fotografií