Meghan Markleová, původně seriálová hvězdička, hodlá svou popularitu získanou vdavky s princem Harrym (40) pořádně zpeněžit. Plány měla velkolepé. Její značka, na které se podílí i streamovací gigant Netflix, měla prodávat nejen potraviny, ale také oblečení.

To ale kvůli rozhodnutí patentového úřadu nebude možné, dokonce k tomu bylo vydáno 145stránkové „částečné zamítnutí“ její žádosti. Právníci vévodkyně ze Sussexu byli proto v lednu 2024 nuceni upravit znění oné žádosti, ve které zmínku o oblečení bryskně odstranili. 

Co byl problém? Jméno Meghaniny společnosti bylo příliš podobné čínské značce „fast fashion“ ASEVER! „Konkurenční“ firma se sídlem v Shenzhenu je oděvní společnost, která dodává zboží do oblíbených obchodů, jako je například H&M. Meghanini právníci proto na úřad podali revidovaný text, odstranili jakoukoli zmínku o oblečení – a až tehdy byla ochranná známka As Ever definitivně schválena.

Druhý pokus opět nevyšel...

Není to poprvé, co Meghan naráží na komplikace s ochrannými známkami. Původně chtěla značku pojmenovat American Riviera Orchard, ale USPTO ji zamítlo, protože nelze registrovat název geografické oblasti.

Kromě toho vznesla námitku potravinářská společnost Harry & David, která sama vlastní značku Royal Riviera. Vévodkyně proto změnila název na As Ever, což bylo slovní spojení, kterým na sociálních sítích vždy podepisovala své příspěvky. 

Video
Video se připravuje ...

Meghan, vévodkyně ze Sussexu: Čím rozvedená herečka okouzlila prince Harryho? Videohub

Projde jí to?

Jenže ani to není originál! Zahraniční média totiž odhalila, že tento název používá po řadu let jistý módní rodinný obchod s vintage oblečením v New Yorku... Předpokládá se však, že newyorské As Ever zaujme podobný postoj jako Porreres, malé španělské město, jehož erb Meghan v logu As Ever sprostě okopírovala.

Zástupci Porreres k tomu uvedli, že je jejich městečko příliš malé na to, aby si mohlo dovolit soudní tahanice s Meghan a společností Netflix, kteří mají dost financí na ty nejdražší a nejlepší právníky...

Hrozí soud

Navzdory těmto překážkám se podnikavá Meghan chystá se svou značkou vstoupit na trh a pokusit se vybudovat úspěšný projekt. Produkty s hlavičkou As Ever se budou prodávat od 4. března, kdy Netflix spustí její novou lifestylovou show s názvem S láskou, Meghan. Předpokládá se, že As Ever půjde na dračku.

Patentový úřad má však jasno: pokud by Meghan i přes jasný zákaz začala přece jenom oblečení pod touto značkou prodávat, mohla by i ona čelit dost nepříjemným soudním sporům...

Fotogalerie
72 fotografií