Právě díky stanům nebylo potřeba ani v zimě zastavit práce, které jdou dělat jen za určitých teplot. Rozšíření dálnice mezi 194. a 196. kilometrem bude tak hotové už v dubnu, a nikoli v červnu. Vytápěné stany totiž zajistí teplotu povrchu kolem 11 stupňů, povrch betonu musí mít minimálně osm.

Loni se na tom domluvilo Ředitelství silnic a dálnic se stavební firmou, aby se doba stavebních prací, které citelně komplikují dopravu, zkrátila na minimum. Silničáři za to zaplatí 70 milionů korun navíc.

Denně protopí 6500 litrů nafty

Vytápět tak velký stan totiž není levná záležitost. V každém je 12 naftových přímotopů a každý spotřebuje 13 litrů nafty za hodinu. „Denně spotřebujeme zhruba 6500 litrů. Tyto dva velké stany budeme plně vytápět zhruba dva týdny,“ řekl stavbyvedoucí Petr Šefčík z firmy MI Roads.

Užší stany už stavbaři používali v lednu, když dělali římsy na kraji mostu, do nichž je teď možné kotvit velké stany. Jejich maximální výška je až pět metrů.

Pořád výjimka

Práce přes zimu už se stala na řadě míst republiky standardem díky tomu, že teploty jsou vyšší, než bývaly a ledových dnů, kdy se teplota drží celý den pod nulou, je výrazně méně než dříve.

Většina technologií jako hraniční teplotu bod mrazu. Vyhřívané stany jsou tak proto výjimkou. „Objevily se například v minulých letech na jednom úseku D1, když se dělala velká modernizace. Firma tím kompenzovala skluz ve výstavbě, aby stihla termín,“ podotkl Šefčík.

VIDEO: Šílený hazard na D2 u Brna: Děti přebíhaly dálnici!

Video
Video se připravuje ...

Šílený hazard na D2 u Brna: Děti přebíhaly dálnici! PČR

Fotogalerie
12 fotografií