Začněte včas

Na Black Friday i Cyber Monday je třeba připravit se několik týdnů dopředu. Začněte s plánováním propagační strategie, doplňte zásoby a otestujte své webové stránky, jestli všechno běží tak, jak má.

Začněte s tím, že si přichystáte seznam produktů, které chcete ve slevě nabízet. Zvažte, jaké produkty jsou u vašich zákazníků oblíbené a které vám už dobu leží na skladě. Orientujte se i podle toho, jak výhodně můžete produkty od svých dodavatelů získat.

Následně si promyslete, jak velkou slevu chcete nabídnout, jestli přidáte dopravu zdarma nebo slevové kupony.

Usnadněte nákupy pomocí platební brány

Během těchto dní je nezbytné, aby byl váš e-shop připraven zvládnout zvýšený nápor zákazníků, a to nejen z hlediska dostupnosti zboží, ale také co se týká možností platby. Implementace spolehlivé platební brány zajistí rychlé, bezpečné a pohodlné transakce, což podpoří nejen spokojenost zákazníků, ale i vyšší míru dokončených objednávek. Zaměřte se na platební bránu, která umožňuje přijímat platby kartou, přes elektronické peněženky (Apple Pay, Google Pay) a možná i další platební metody. Tím zákazníkům poskytujete široký výběr možností platby a minimalizujete riziko, že kvůli omezeným způsobům platby svůj nákup nedokončí.

Stanovte si (realistické) cíle

Samozřejmě, že hlavním cílem nákupních svátků je, aby váš e-shop vydělal. Nečekejte ovšem zdvojnásobení obratu přes noc. Stanovte si realistické cíle, začněte skromně. Velké plány se ne vždy musí vyplnit, a to vás může od dalšího podnikání odradit. Spíše než na samotný zisk se zaměřte na efektivní marketing, který vám zajistí dlouhodobé výnosy.

Vymyslete neodolatelné nabídky a propagujte je

Úžasné slevy, skvělé služby. Dejte si práci s tím, jak vaše nabídky budou vypadat, držte krok s konkurencí a svým zákazníkům nabídněte to nejlepší (abyste o ně nepřišli) – překontrolujte, co poskytují ostatní prodejci a ujistěte se, že ty vaše služby jsou minimálně stejně dobré, spíše o něco lepší.

Dejte svým zákazníkům vědět, že si u vás v rámci nákupních svátků mohou něco výhodně pořídit. K tomu použijte newsletter, sociální sítě i placené reklamy na internetu a v televizi. S propagací začněte včas, aby klienti vaše akce stihli zaregistrovat.

Nezapomeňte na efektivitu při nakupování

Ujistěte se, že vaše webové stránky zvládnou velký objem provozu. Otestujte je z hlediska rychlosti, funkčnosti a z pohledu vyhledávání. Webové stránky by měly být dobře ovladatelné i na mobilních telefonech. Jestliže máte kamenný obchod, nezapomeňte nakupování usnadnit i v něm. Naplňte sklady, vyzdobte výlohy, nabijte platební terminály.

Nabídněte skvělý zákaznický servis a vždy mějte plán B

Na bezchybném zákaznickém servisu velmi záleží. Není v naší moci uspokojit každého zákazníka, někdy se může stát, že i výrobek, který prodáváme, má vadu, které jsme si nevšimli. To ale může omluvit zákaznický servis (pokud je spolehlivý, profesionální a rychlý).

Pro všechny případy si vytvořte nouzový plán pro případ, že by se vaše webové stránky zhroutily. Zvažte Cross Selling (křížový prodej), když jeden produkt vyprodáte až moc rychle. Zkrátka buďte nachystaní, protože připraveným štěstím přeje!