Město problém eviduje od minulého týdne. "Písemnost určená konkrétnímu adresátovi se nachází v obálce, která byla zaslána jinému adresátovi. Neprodleně po zjištění chyby jsme učinili kroky k identifikaci příčiny a jejímu odstranění," oznámil mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Něco podobného se stalo poprvé, sdělil ČTK. Jednalo se podle Hofmana o technickou chybu, ne pochybení pracovníků úřadu. "Selhání v současné době řeší autorizovaný servis, cestou poskytovatele této služby," doplnil.

Česká pošta obdobných adresných zásilek zpracovává několik milionů měsíčně, pro pražský magistrát pak pět až sedm tisíc denně. Příčinou selhání linky byla podle Vysoudila technologická chyba. "O její příčině nyní jednáme s českým zastoupením zahraničního dodavatele technologie. O nápravě jednáme samozřejmě i s Magistrátem hlavního města Prahy. Za případné komplikace se omlouváme," dodal. Dosud prý k žádnému podobnému pochybení nedošlo.

Chybně doručené pokuty nemůže samozřejmě Praha podle mluvčího vymáhat po nesprávných adresátech, takže chybně obeslaní lidé nemají nic platit a výzvy mohou považovat za bezpředmětné. Lidé, kterým byly výzvy určeny, se zase nemusí obávat postihu kvůli nezaplacení pokuty. "Nesprávně zaslané písemnosti nemohou ze zákona vyvolat žádné právní důsledky, tedy ani exekuci. Po odstranění technického problému odešleme písemnosti znovu," oznámil Hofman.