Nejčastěji podle něj míří lidé na pobočky s dotazy na podrobnosti o jednotlivých destinacích a hotelech nebo kvůli platbě. Většina klientů chce svoji dovolenou s někým zkonzultovat a poradit se.

"Ve většině případů mají klienti už dopředu vybraných několik destinací a hotelů z internetu a definitivní výběr chtějí zkonzultovat s odborníkem," uvedl ředitel CK Jiří Jelínek. Cestovní kancelář dnes i proto začala s modernizací pobočkové sítě.

Jedním z důvodů nízkých on-line prodejů zájezdů jsou i obavy Čechů z plateb kartou na internetu, které se v posledních letech pomalu snižují. "I při nákupech v e-shopech zákazníci obavy z platby kartou on-line odbourávají postupem času, když v e-shopech vzrostly platby kartou během posledních tří let na dvojnásobek," uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman. On-line platbu kartou nyní využívá 18 procent zákazníků, zatímco dobírku 34 procent.

Celkem loni do zahraničí na více než tři dny vyrazilo 4,3 milionů Čechů, přičemž na dovolené strávili v průměru 8,2 dne. Díky rostoucí kupní síle vzrostly průměrné výdaje na dovolenou o devět procent na 13.627 korun. Nejnavštěvovanější destinací bylo Chorvatsko, kam vycestovalo 828.000 Čechů. Ochotu Čechů cestovat by letos mohla zvýšit i posilující koruna, která může zlevnit část "last minute" zájezdů a zimní exotické dovolené.

Celkový objem ročních tržeb z výjezdového cestovního ruchu činí v ČR asi 45 miliard korun, z toho prodej zájezdů téměř 30 miliard korun, prodej ubytování a dopravy 10,2 miliardy a ostatních služeb 4,6 miliardy korun.