"Každé ráno mě na dovolené budil kohout, delegátka po celou dobu pobytu nesjednala nápravu," stálo v jedné z reklamací. Velká část stížností klientů cestovních kanceláří se týká hotelů či stravování. "Každý den v době po večeři nebylo možno objednat si například alkoholický nápoj mojito se zdůvodněním, že nemají mátu. A to se hotelový bar nazýval El Mojito!," napsal klient nejmenované CK.

Těžké to pro CK je i v případě, kdy si zájezd koupí muž pracující jako stavební dozor, jehož pokoj měl mít podle katalogu 25 m2. "Po přeměření má skutečně 3,15x3,8 m....12 m2, sociální zařízení 1,4x2,7m....3,8m2, celkem tedy cca 16 m2. Vy inzerujte pokoj pro dva...cca 21 m2, ten se mne netýká, já měl zaplacen pokoj cca 25 m2. Jasně z uvedeného plyne podvod na klienta. Mě bylo odepřeno 34 procent výměry zaplacené," napsal klient cestovní agentuře Invia.cz.

Jedna ze stížností, kterou zaznamenal portál Dovolena.cz, se týkala snídaní, které byly podle klienta každý den stejné. "Neměli jsme žádný výběr. V bufetu bylo vždy pouze: čtyři druhy šunky, tři druhy salámu, tři druhy sýru, džem, med, máslo, cornflakes, jogurt, mléko, müsli, kompotované ovoce, nakrájená zelenina, koláč, bábovka, želé, tmavé pečivo, toustový chléb, vajíčka na tvrdo, slanina," uvedl klient.

Dalšího z turistů pak rozladila úroveň ubytování. "Kromě orientace pokoje směrem k bazénu, takže nás neustále rušili nějací křiklouni, nás velmi rozladilo i vybavení pokoje. Manželské lůžko byl jen obyčejný rozkládací gauč - předpokládali jsme, že na dovolené si užijeme něco trochu lepšího, než máme doma," stěžoval si klient jedné CK.

Další turisté si stěžovali cestovní agentuře Invia.cz na tuleně, resp. ochránce zvířat, kteří jim zkazili pobyt na pláži. Ochránci zvířat kolem tuleně na pláži udělali ohradu z výstražné pásky. "Potud bylo vše v pořádku. Problém nastal, když chtěl tuleň do vody. V tom okamžiku všechny rekreanty ochránci vyhnali z vody. Dovolená se nám velmi líbila, krásné prostředí zátoky i celý ostrov, ale pokud s tím tuleněm někdo něco neudělá, rozhodně bychom toto místo nikomu už nedoporučili," stěžovali si turisté.

Kuriózní případy z dovolených řeší v létě i pojišťovny. Na výlet do safari severně od německého Hannoveru asi nezapomene jedna česká rodina. Když rodiče s dcerkou v parku na chvíli zastavili, neprozřetelně nechali otevřené okénko u auta. Na jedné ze sedaček přitom měli položenou svačinu - několik jablek. Těch si rychle všimla kolemjdoucí žirafa, strčila hlavu do auta, avšak po spatření lidí si svůj záměr rozmyslela a snažila se z vozu okamžitě dostat ven. Zaklínily se jí ale růžky a pryč se dostala až po několika trhnutích proti karoserii a značném poničení bočních dveří vozu.

Další z klientů pojišťovny Allianz se v Norsku na silnici snažil rychlým manévrem vyhnout losovi, ve smyku poté naboural do medvěda, který stál jen o kus dále. Naštěstí nakonec ani řidič, ani zvířata neutrpěla vážná poranění. Pojišťovna také řešila případ srážky auta s klokanem, nikoli ale v Austrálii nýbrž hned za českými hranicemi, v Bavorsku. Utekl totiž majiteli obchodu se zvířaty. Nehodu přežil, řidiči způsobil šok a menší škodu na autě.

mdk mal