O zrušení pasáže požádali horní komoru chomutovský primátor Daniel Černý (sdružení PRO Chomutov) a náměstci primátorů Prahy, Brna, Liberce a Ústí nad Labem. Náměstek pražské primátorky Matěj Stropnický (SZ) uvedl, že požadavky policie na podchody či nadchody místo přechodů už nyní neúměrně zvyšují náklady na dopravní stavby ve městech. "Proto navrhujeme veto z novely silničního zákona vypustit," řekl Stropnický.
"Dopravní policie by neměla mít právo veta na veškerá opatření, která do našich měst přináší moderní řešení mobility. Rozhodování o podobě našich ulic musí být vyvážené a musí respektovat také zájmy pěších, cyklistů i těch, co chtějí využívat veřejnou dopravu, dodal náměstek brněnského primátora Martin Ander (SZ).
Senátor za SZ Václav Láska připomenul, že o zrušení práva veta policie při úpravách místních komunikací usiloval už ve Sněmovně její hospodářský výbor. Podle platného zákona je policie připomínkovým místem a nemá právo vydávat závazné stanovisko při úpravě provozu na místních komunikacích.
Novela má také umožnit řidičům za určitých okolností jet na vybraných úsecích dálnic rychlostí až 150 kilometrů v hodině. Návrh má také umožnit pokutovat firmy za porušení zákazu vjezdu pro kamiony o hmotnosti nad 12 tun po místních komunikacích. Může jim za to hrozit až stotisícová pokuta. Sankce mají zamezit především nežádoucímu objíždění zpoplatněných tras, které má negativní dopad na silnice nižších tříd.