Titul Nejlepší inscenace roku získaly tři loňské projekty. Inscenace s názvem Macbeth - Too Much Blood podle scénáře a v režii Davida Jařaba Divadla Na zábradlí, Deník zloděje Jeana Geneta, Bedřicha Bridela a Miloslava Königa v Divadle Masopust v nastudování Jana Nebeského a Jiráskova Lucerna v režii Hany Burešové v Divadle v Dlouhé.

"Skutečně zvítězily tři inscenace, které na základě mínění osmi desítek kritiků získaly shodný počet hlasů. Stalo se tak poprvé za 26 let existence této ankety," komentoval výsledky šéfredaktor pořádajícího časopisu Svět a divadlo Karel Král.

Ocenění za herecký výkon dostala Ivana Hloužková za výkon v adaptaci filmového scénáře Rainera Wernera Fassbindera Strach jíst duši v brněnské Redutě v režii Jana Friče a také Miloslav König za Deník zloděje, jak ho v Divadle Masopust nastudoval Jan Nebeský.

Hloužková byla za herectví v této anketě oceněna už potřetí. V polovině 90. let převzala cenu za titulní roli Maryši v brněnském Divadle Husa na provázku v režii Vladimíra Morávka a o deset let později za výkon ve hře Tichý Tarzan v režii Anny Petrželkové na stejné scéně.

Oceněn byl dále scénograf Kamil Bělohlávek. Konkrétně za výpravu inscenace s dlouhým názvem Jsou místa oblíbená tmou, kde nikdy a nic na ostrovech se skrývá odlehlých v Naivním divadle Liberec. Autorem nejlepší hudby minulého roku se stal Martin Dohnal za už zmíněný Deník zloděje Divadla Masopust. Ocenění Talent roku 2017 patří herečce a zpěvačce Evě Hacurové známé z pražského Divadla v Dlouhé.

Podle Krále se 15 nominací vázalo na pražské scény, čtyři na brněnské, po dvou na ostravské a liberecké, jedna na ústeckou. "Hlasy v anketě dostalo 76 inscenací, 42 divadel a 39 poprvé uvedených českých her," vypočítal. Historicky nejvíc inscenací roku - čtyři - režíroval Jan Antonín Pitínský. Pětkrát se Divadlem roku stalo Dejvické divadlo a Divadlo Na zábradlí, šestkrát byl za hudbu oceněn Vladimír Franz.

Ostravská Komorní scéna Aréna, vyhlášená letos za Divadlo roku, získala v anketě napříč kategoriemi jedenáct ocenění. Podle statistik jich nejvíc, šestadvacet, nasbíralo pražské Divadlo Na zábradlí.