"Reynolds je naprostý sobec, sebevědomý, sebejistý, posedlý sám sebou a svou prací. Takový člověk si přímo říká o to, aby ho něco vykolejilo. Co se stane, když u sebe poprvé odhalí slabost nebo zjistí, že k životu potřebuje i někoho jiného?" uvedl režisér Anderson, který si s Day-Lewisem zopakoval spolupráci po snímku Až na krev.

Nový film se odehrává v poválečném Londýně 50. let dvacátého století, kde jsou v centru britské módy věhlasný dámský krejčí Woodcock a jeho panovačná sestra Cyril (Lesley Manvilleová). Oblékají členy královské rodiny, filmové hvězdy, bohaté dědičky, společenskou smetánku, debutanty i dámy z vyšších kruhů. Ženy jsou pro Woodcocka jen krátkodobou společností, dokud nepotká mladou ženu se silnou vůlí, která se stane pevnou součástí jeho života. Jeho pečlivě nalinkovaný život tak zkomplikuje láska.

Příběh se odehrává na pozadí hudby Jonnyho Greenwooda z kapely Radiohead v kulisách londýnského módního domu. Režiséru Andersonovi, který se během svého pobytu v Londýně s Day-Lewisem zaměřil na módu a umění, bylo inspirací pro postavu tvrdohlavého starého mládence mnoho zejména méně známých designérů, kteří zažívali rozkvět v poválečném Londýně.

Film dostal jméno Nit z přízraků podle problému běžného mezi švadlenami ve východním Londýně během viktoriánské doby. Ty byly zvyklé pracovat dlouhé hodiny v bídných podmínkách výrobního systému, které je fyzicky, emocionálně i psychicky vyčerpával. Po dlouhých obdobích, kdy šily skvostné šaty pro královské příslušníky a aristokraty, švadleny zjišťovaly, že po práci, jako automaty, šijí neviditelné nitě - nitě z přízraků.