Podle něj mají regionální divadla povinnostem uvádět hry, které jsou s jeho regionem spjaty. "Nad tím vším stojí ještě povinnost uvádět texty, které se moc nehrají, což je v tomhle konkrétním případě složité, protože jde vlastně o román, který někdo zdramatizoval. A tak došlo k tomu, že jsem si napsal vlastní variantu scénáře," uvedl Rychlík.
Starý mládenec Vojtěch Kaliba, prosťáček a dobrák od kosti, je vmanipulován do sňatku s o mnoho let mladší ženou Karlou. Kolotoč intrik, lží a pomluv se pomalu roztáčí, přičemž jeho hlavním hybatelem je nejčastěji Kalibova tchyně, která se postupně krom bohatého statku snaží ovládnout i celou Kalibovu rodinu. Chamtivost a vypočítavost přerůstá v psychické týrání. Kalibu zprvu zachraňuje jeho selský rozum, zmatek v jeho duši ale neúprosně roste, až dospěje k tragickému konci a vraždě.
Raisova románová předloha z roku 1892 je podle dramaturgyně divadla Anny Hlaváčkové jedna z klasických próz české literatury 19. století se silným dramatickým potenciálem. Důmyslně vystavěné situace nepostrádající napětí a psychologie postav vykreslená především pomocí dialogů předurčily Raisův román k divadelní adaptaci.
V roli Kaliby vystoupí Martin Mejzlík, jeho syna hraje Milan Němec a dceru Petra Janečková. Zetě Smrže ztvární Ladislav Špiner, Karlu Jana Ondrušková a její chamtivou matku Romana Chvalová. Hudbu pro pardubickou inscenaci složil houslista Jiří Pavlica, umělecký vedoucí Hradišťanu, scénu navrhl Jan Štěpánek, kostýmy jsou z dílny Markéty Sládečkové, na pohybové stránce inscenace režisér spolupracoval s Ondřejem Jiráčkem.
Rychlík již v pardubickém divadle působil dříve. Vloni se souborem nastudoval hru Josefa Topola Konec masopustu.