"Rozhodl se pro zdánlivě nemožné, převést do taneční podoby Strindbergovu Slečnu Julii - dílo, které se v době svého vzniku v roce 1888 stalo manifestem nového směru, naturalismu. Příběh byl ve své době považován za velmi kontroverzní," řekla Svobodová.

Vaculík, který je režisérem i autorem choreografie, přiznal, že převedení dramatu do baletu pro něj bylo obrovskou výzvou. "Samotný děj se dá krásně zhustit, ale spíš než na popisné vyprávění se soustředím na psychologii postav," poznamenal. Hlavní roli zatančí Jarmila Dycková, o jejímž obsazení měl od začátku jasno, sluhu Jeana tančí hostující Marek Lhotský. "Jarmila Dycková je tvárná, umí dobře dělat klasiku i můj styl. Představitele sluhy Jeana jsem hledal tak, aby typově odpovídal roli a aby dobře vypadal," řekl o výběru hlavních představitelů Vaculík. V roli kuchařky Kristiny alternují Kristýna Piechaczková a Kristýna Potužníková, v menší roli hraběte účinkuje osmdesátiletý doyen souboru Jiří Žalud.

K dokreslení dramatického příběhu si Vaculík vybral hudbu lotyšského skladatele Peterise Vaskse, z jehož skladeb vytváří Petr Malásek hudební koláž. "Jeho hudba je nesmírně citová, intimní a výbušná. Myslím, že spojení soudobé klasické hudby výborně funguje s vizuální podobou inscenace, která ctí dobu vzniku díla," dodal choreograf. Scénu navrhl Radek Honc a kostýmy Roman Šolc.

Letošní šedesátník Vaculík je v plzeňském baletu stálým hostem a jeho inscenace jsou velmi oblíbené. "Za všechny jmenujme alespoň tituly Čachtická paní, Edith - vrabčák z předměstí, Malý pan Friedemann, Psycho, Freddie - The King of Queen nebo Romeo a Julie," vyjmenovala mluvčí. Vaculík působí v baletních souborech v ČR i na Slovensku. Protože dokáže vyjádřit tancem velké dramatické osudy, city i vztahy mezi postavami, je jako choreograf zván i k tvorbě operních, operetních a muzikálových produkcí, dodala Svobodová.