Autoři se inspirovali britským seriálem Life on Mars, kdy policista zraněný při autonehodě upadne do bezvědomí a probouzí se v minulosti. V české verzi se Filip Marvan, kterého hraje Václav Neužil, v čase přesune z roku 2016 do roku 1982. "Dostane se do severočeského městečka plného šedi a nudy. Do světa fízlů, udavačů, komunistů a okresních papalášů. Víceméně deset dílů mu je blbě, ale má šanci vyřešit svůj pošramocený vztah k otci," řekl dnes novinářům Neužil. Líbí se mu, že osmdesátá léta nebudou v seriálu vykreslena nijak nostalgickou náladou, ale velmi realisticky. "Což znamená dost skličujícím způsobem," dodal.

Jeho postava se v čase dostane do doby několika měsíců předtím, než se má narodit. Poznává otce, kterého si z budoucnosti pamatuje jen jako zlomeného muže, jenž dobrovolně ukončil svůj život. Na pozadí pátrání po příčinách, které jeho rodině změnily život, je nucen vyšetřovat sérii detektivních případů Sokolova 80. let. "Pro mě je to jedna z nejhezčích rolí, co jsem dostal," dodal Neužil. Při natáčení měl dnes na sobě rifle, které nosil jeho otec. Pro seriál se hodily. "Koupil je v Tuzexu nebo v Maďarsku v roce 1982," dodal.

Liberecký Dům kultury si tvůrci seriálu vybrali pro třetí díl, odehrává se v něm festival politické písně. Neužil prozradil, že v v tomto díle vyšetřují pokus o vraždu jednoho člena kapely. Kromě něj se dnes na scéně objevili i Marek Taclík, Jana Plodková, Jitka Schneiderová, Marie Doležalová nebo Ivan Trojan. "Je zajímavé a asi to není úplně lichotivé, že ještě dost míst vypadá jako v roce 1982 a nemusí se s tím moc dělat," uvedl Trojan na adresu libereckého kulturního domu. Budova byla otevřena byl v roce 1985 a její podoba se od té doby takřka nezměnila.

Neužil si pamatuje, že podobný kulturní dům byl v Plzni, kde vyrůstal. "Říkalo se tomu dům hrůzy u Radbuzy," řekl. Osobně ho ale měl docela rád, děda ho tam občas vzal do luxusních obchodů tehdejší doby.

Seriál by měla Česká televize uvést na začátku příštího roku. Při jeho natáčení spojili síly tvůrci Případů 1. oddělení a snímku Pouta. Režie se ujali Marek Najbrt a Radim Špaček, scénář je dílem Ondřeje Štindla.